L’UJI i la Conselleria d’Educació impulsen la investigació i formació amb la nova Càtedra Interuniversitària de Transformació Educativa «Carme Miquel»

13/10/2022 | SCP

La Universitat Jaume I i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport han presentat la nova Càtedra Interuniversitària de Transformació Educativa «Carme Miquel» en un acte que s’ha celebrat al Menador espai cultural i que ha estat presidit per la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego, i la vicerectora d’Innovació i Transferència de la Universitat de València, Rosa Donat.

La Càtedra, fruit d’un conveni entre la Universitat Jaume I, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i la Universitat de València té com a finalitat impulsar la investigació, la formació i la reflexió al voltant del món de l'educació.

Per a aconseguir aquest objectiu, des de la Càtedra s’organitzaran esdeveniments relacionats amb la innovació educativa, les bones pràctiques docents i les xarxes de professorat i es realitzaran accions per a enfortir els lligams entre la Universitat, els centres d’educació no superior i la societat.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha destacat que aquesta càtedra «vol ser un espai multidisciplinari on compartir projectes innovadors i potenciar el paper transformador de l’educació; un espai on puguem intercanviar experiències entre els diferents agents educatius, i generar i compartir coneixements per tal d’afavorir la transformació educativa».

Alcón també ha subratllat que «aquesta iniciativa encaixa amb el compromís de l’UJI amb la innovació educativa com a eina de millora permanent de l’educació i com a exemple s’ha referit, entre altres, als més de cent grups d’investigació que treballen en aquest àmbit, la línia d’ajudes a la innovació educativa o el futur Centre d’Innovació Educativa i Tecnologies Digitals, que es construirà al campus amb el suport de la Conselleria d’Educació».

La directora general d’Innovació Educativa de la Conselleria, Reis Gallego, ha explicat que «vam donar llum verda a la creació d’aquesta càtedra tan necessària i important i ja està conformada i amb activitats previstes com és la celebració els pròxims 20 i 21 d’octubre d’unes jornades de dinamització de biblioteques escolars. Des del departament de la consellera Raquel Tamarit estem molt satisfets de la feina conjunta amb l’UJI iniciada amb la Càtedra. A més, duu un nom molt representatiu del seu esperit, ja que Carme Miquel com a impulsora d’una escola pública, en valencià i respectuosa amb el medi ambient, així com una referent en matèria de renovació pedagògica al País Valencià, és l’herència d’on beu aquest organisme conjunt entre la Conselleria i les universitats».

Cal recordar que l’activació de la Càtedra Interuniversitària de Transformació Educativa «Carme Miquel» es va aprovar el passat mes de juny en Ple del Consell de la Generalitat a instàncies de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport. Mitjançant aquest conveni, la Conselleria aporta 70.000 euros anuals per al treball d’investigació i les activitats que es desenvolupen.

En l’acte també ha participat el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica de l’UJI, David Cabedo; els directors de la Càtedra a l’UJI, Lidón Moliner i Alberto Cabedo, i la directora de la Càtedra a València, Rosa Isusi.

A més, s’han mostrat les possibilitats transformadores de l’educació amb l’actuació de l’alumnat del projecte «Musiquem» del CEIP Mestre Canós, i els arranjaments florals elaborats a l’aula per part de l’alumnat de cicles formatius del Grau Bàsic d’Agrojardineria i Composicions Florals i del Grau Mitjà de Jardineria i Floristeria de l’IES Bovalar de Castelló de la Plana.

Per a tancar la presentació, la professora Noemy Berbel Gómez, de la Universitat de les Illes Balears, ha oferit la conferència «Avancem junts cap a la transformació educativa: universitat-escola-societat».