Un total de 36 alumnes de batxillerat participen en les Olimpíades Locals de Matemàtica de l'UJI

21/01/2022 | SCP

Un total de 36 estudiants de batxillerat de 10 centres d’ensenyament secundari de les comarques de Castelló s’hi han inscrit per a participar en una nova edició de l’Olimpíada Local de Matemàtica que ha tingut lloc avui divendres 21 de gener de 2022 a l’aula TD1007AA de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I.

Aquesta fase de la competició ha consistit en la resolució de problemes de matemàtiques per part dels participants. Els sis millors classificats en l’àmbit autonòmic representaran la Comunitat Valenciana en la fase nacional de l’Olimpíada Matemàtica que se celebrarà els dies 31 de març i 1 d’abril de 2022.

A escala internacional, els millors classificats podran participar en l’Olimpíada Internacional de Matemàtiques que se celebrarà a Oslo (Noruega) el pròxim mes de juliol i l’Olimpíada Iberoamericana que tindrà lloc en setembre. A més, les alumnes millors classificades en les fases locals, fins a un màxim de 15, podran participar en la prova de selecció de l’equip espanyol que representarà Espanya en l’Olimpíada Femenina Europea que tindrà lloc a Eger (Hongria) el mes d’abril. La prova de selecció serà al mes de febrer.

La Fase Local de l’Olimpíada de Matemàtica en el Districte Universitari de Castelló, que s’emmarca dins de l'Aula Fundació Banc Sabadell de Promoció del Talent, està organitzada pel Departament de Matemàtiques de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I amb la col·laboració de la Unitat de Suport Educatiu i el Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social i la Reial Societat Matemàtica Espanyola.