El curtmetratge «La promoción», de la graduada de l'UJI Lucía Sáiz, seleccionat per al catàleg «Curts Comunitat Valenciana 2022»

10/01/2022 | SCP

El curtmetratge La promoción, escrit, dirigit i produït per la graduada en Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I Lucía Sáiz Alegre, s'ha inclòs en el primer volum del catàleg Curts Comunitat Valenciana 2022.

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, a través de l'Institut Valencià de Cultura, elabora dos volums anuals del catàleg Curts Comunitat Valenciana, un al gener i un altre al juny, amb els quals es pretén fomentar la difusió i internacionalització dels curtmetratges més destacats realitzats per directors i directores de la Comunitat Valenciana.

La promoción és un curtmetratge documental sobre quatre joves d'entre 24 i 30 anys que reflexionen sobre la seua situació actual, les seues pors, els seus objectius i les seues perspectives vitals, tot això en un context marcat per una situació laboral, econòmica i emocional complexa. A més de la seua inclusió en el catàleg, el curtmetratge també ha sigut seleccionat en cinc festivals nacionals i internacionals.

Lucía Sáiz també ha dirigit i produït altres dos curtmetratges documentals: Nada que contar (2018), seleccionat en més de 15 festivals nacionals i internacionals, i La ZAL Zona Abans de Llauradores (2019).

Per a aquest primer volum de Curts Comunitat Valenciana 2022, s'han seleccionat un total de sis curtmetratges: tres curts documentals, dos de ficció i un d'animació. Concretament, s'han inclòs, a més de la promoció, els curtmetratges Diecisiete y medio, d'Andrea Alborch; Rèquiem Georg, de Raúl Riebenbauer; Un cuarto de equipaje, de Daniela Cuenca; Hardcore, d'Adán Aliaga, i Las visitantes, d'Enrique Buleo.