Set revistes de la Universitat Jaume I aconsegueixen el segell de qualitat FECYT

27/09/2021 | SCP

Set revistes publicades o coeditades per la Universitat Jaume I han aconseguit el segell de qualitat atorgat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) en la seua convocatòria de 2020. En concret, a les tres revistes que han renovat el segell, adComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación en Comunicación; MonTI. Monografías de Traducción e Interpretación i Recerca. Revista de Pensament i Anàlisi se sumen en aquesta edició quatre revistes més que aconsegueixen per primera vegada el segell. Es tracta d'ARTSEDUCA, Asparkía. Investigació feminista, Cultura, Lenguaje y Representación / Culture, Language and Representation i Potestas. Estudios del Mundo Clásico e Historia del Arte.

A més, cal destacar que la revista Asparkía. Investigació feminista ha aconseguit la menció de bones pràctiques editorials en igualtat de gènere, un dels nous indicadors inclosos enguany en aquesta avaluació de qualitat editorial i científica.

En aquesta convocatòria, la FECYT ha atorgat el segell de qualitat a 518 revistes científiques espanyoles. A partir de les revistes d’humanitats i ciències incloses en aquesta acreditació, FECYT ha actualitzat el Rànquing de visibilitat i impacte de revistes científiques espanyoles d’humanitats i ciències socials amb segell de qualitat FECYT. Aquest rànquing classifica les revistes en 13 grans categories temàtiques; i, dins de cada categoria, a cada revista se li assigna un quartil en funció de la puntuació obtinguda.

Totes aquestes revistes es troben en e-Revistes, el portal de la Universitat Jaume I per a impulsar l'edició en obert de revistes científiques digitals amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, el vicerectorat d’Investigació i Transferència i el Pla de promoció de la investigació de la Universitat Jaume I. A més, la biblioteca col·labora mitjançant el dipòsit al repositori i la gestió de la inclusió de les revistes en les bases de dades corresponents. L'històric de revistes es pot consultar al Repositori de Publicacions.