La jove música i màster per l’UJI Raquel Climent, guardonada amb el I Premi Internacional de Pràctica Orquestral Climent ha sigut seleccionada per a formar part dels 40 integrants de la jove orquestra internacional resultant del concurs per la seua interpretació amb la trompa

19/07/2021 | SCP

Raquel Climent, graduada en Psicologia i màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament per la Universitat Jaume I, és un dels quatre músics espanyols guardonats amb el I Premi Internacional de Pràctica Orquestral, convocat per la Samnium Internacional University of Music.

El Premi de Pràctica Orquestral es va posar en marxa el passat estiu de 2020, enmig de la pandèmia de la COVID-19, amb l’objectiu de formar un orquestra de joves promeses internacionals. Més de 1.000 candidats de totes les nacionalitats van enviar un vídeo pregravat amb la interpretació d’una sèrie d’obres establertes per un tribunal internacional compost per 27 directors d’orquestra de diferents països i presidit pel pianista Leone Magiera.

Raquel Climent va ser seleccionada per la seua interpretació amb la trompa com una de les 40 persones guanyadores que integren l’orquestra i que ara participen en la segona fase del concurs que es desenvoluparà en les ciutats de Nàpols, Roma i Viena, on la jove agrupació musical celebrarà els seus concerts. Els altres tres músics seleccionats d'Espanya que també formen part de l'orquestra són Andrea Oliva (viola), Elías Zaabi (viola) i Eva Helena García (violoncel).

Els 40 membres de l'orquestra provenen de tots els continents, incloent-hi els països d'Alemanya, Itàlia, Lituània, Romania, Polònia, el Brasil, Ucraïna, Turquia, Veneçuela, Rússia, Sèrbia, Dinamarca, Nova Zelanda, Espanya i Portugal, i el seu premi consisteix en una beca que cobreix la seua estada, trasllats i manutenció durant els vuit dies que dura la trobada. A més, hi ha un premi de 1.500 euros addicionals per al guanyador absolut del Concurs de Pràctica Orquestral.