La Universitat Jaume I cobreix en primera convocatòria totes les places oferides a nou estudiantat per al curs 2021-2022

19/07/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha conclòs la primera fase de la preinscripció en les titulacions oficials amb una adjudicació del 99,97% de les places oferides per al curs 2021-2022, enfront del 95,06% de l’any passat, en les seues 34 titulacions i un increment entre mig punt i un punt en la nota de tall en la majoria dels graus, especialment en els més demandats. D’aquesta manera, l’UJI cobreix la pràctica totalitat de les 2.983 places de nou ingrés en la convocatòria única de preinscripció.

Les dues noves titulacions incorporades a l’oferta acadèmica castellonenca, Grau en Intel·ligència Robòtica i Grau en Ciències de l’Activitat Física de l’Esport (CAFE), s’han situat entre els títols més demandats, amb 11,115 i 11,044, respectivament, de nota de tall. En la Facultat de Ciències de la Salut, el Grau en Medicina continua sent la titulació amb major llista d’espera a l’UJI i amb la nota de tall més elevada (13,376), seguida d’Infermeria (12,316).

A la Facultat de Ciències Humanes i Socials, a més de CAFE, els graus més demandats són Mestre/a d’Educació Primària, i Mestre/a d’Educació Infantil; en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques els graus amb més llista d’espera són Criminologia i Seguretat, i Dret i Administració d’Empreses. I a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, els títols més sol·licitats han sigut els graus en Informàtica, Química i el nou títol en Intel·ligència Robòtica. Quant a les notes de tall, a més de Medicina i Infermeria, destaca Matemàtica Computacional amb 12,282, el doble Grau en Administració d’Empreses i Dret amb un 11,874, Traducció i Interpretació amb 11,120, Intel·ligència Robòtica amb 11,115, i CAFE amb 11,044.

La vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, s’ha mostrat molt satisfeta pels resultats de preinscripció, perquè a pesar de la situació d’incertesa provocada per la pandèmia del coronavirus «l’alumnat ha tingut com a referent la universitat pública de Castelló per a realitzar els seus estudis de grau, el que fa palès el prestigi que ha adquirit l’UJI». En concret, s’han rebut més de 4.400 sol·licituds per a les quasi 3.000 places de primer curs, «el que revela l’interès creixent per l’oferta acadèmica de l’UJI, no sols de l’entorn més proper, sinó també d’altres províncies i comunitats».

Per la seua banda, la vicerectora d’Estudis, Isabel García Izquierdo, ha destacat la bona acollida dels dos nous graus incorporats el pròxim curs acadèmic 2021-2022, «un fet que demostra que el continu treball que es realitza per a adaptar l’oferta d’estudis a la demanda social, en aquest cas, en camps com la salut i les noves tecnologies, va en la direcció adequada».

Les reclamacions als resultats de preinscripció es podran realitzar per via telemàtica del 19 al 21 de juliol, mentre que l’alumnat admès formalitzarà la matrícula del 19 al 22 de juliol segons el dia i l’hora assignats a través de la web http://matricula.uji.es/. El 23 de juliol es realitzarà el recompte de vacants i del 26 al 30 de juliol es realitzarà l’assignació i matrícula no presencial de vacants.

L’estudiantat que es matricule en la Universitat Jaume I comptarà amb facilitats per a efectuar el pagament de l’import de la seua matrícula, com ara el fraccionament en un màxim de vuit terminis o les convocatòries pròpies de l’UJI d’ajudes per a la matrícula. Les persones interessades poden trobar més informació sobre la matrícula en el portal «Nou estudiantat UJI»: http://www.uji.es/perfils/estudiantat/v2/nou-estudiantat/.