La Universitat Jaume I llança UJI World, el primer pla propi de pràctiques internacionals amb destinacions a Àsia, Europa i Amèrica En aquesta primera edició, que compta amb la participació de les empreses Torrecid Group, Zschimmer & Schwarz, Pamesa Cerámica i UBE, s’ofereixen set places a Brasil, Mèxic, Vietnam, Indonèsia i Alemanya

01/07/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat el nou programa de pràctiques internacionals UJI World que té com a objectiu potenciar la mobilitat de l’estudiantat de grau i màster en col·laboració amb empreses innovadores de l‘entorn amb un alt nivell d’internacionalització.

L’acte ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el vicerector d’Internacionalització i Cooperació, Joan Antoni Martín; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, i representants de les quatre empreses participants en aquesta primera edició: Javier Gasch, responsable de Reclutament i Selecció de Torrecid Group; Pedro Hernández, gerent de Zschimmer & Schwarz; Juan Bautista Escutia, responsable de Control de Gestió i de Participades de Pamesa Cerámica, i Agustín Aguilar, cap de Recursos Humans d’UBE.

Eva Alcón ha agraït el suport de Torrecid Group, Zschimmer & Schwarz, Pamesa Cerámica i UBE per «fer possible aquest programa adreçat a l’estudiantat que ofereix un valor afegit a la seua formació i que li permetrà adquirir noves competències que es traduiran en més oportunitats d’ocupabilitat».

La rectora de l’UJI ha recordat que la universitat pública de Castelló és una institució amb vocació internacional que, a més, va ser pionera en tot l’Estat a exigir les pràctiques externes com a requisit obligatori en els plans d’estudi. En aquest sentit, ha assenyalat que «el programa UJI World suposa un pas més per a enfortir la internacionalització de la Universitat i apostar per les pràctiques. A més, contribueix a fomentar la innovació, l’emprenedoria, el talent, la creativitat i valors com la capacitat d’adaptació i la superació personal, competències molt necessàries en un món global i competitiu. Com a universitat pública, enfortir la dimensió internacional no és una opció, és una obligació per a garantir més i millors oportunitats per al nostre estudiantat i per al nostre entorn», ha afirmat.

El programa UJI World, com ha explicat el vicerector d’Internacionalització i Cooperació, està constituït per «dos períodes de pràctiques externes amb una primera fase nacional i una segona internacional, que tindrà una durada mínima de dos mesos complets i es podrà realitzar en diferents modalitats: curricular, extracurricular o com a titulat o titulada».

En aquesta primera convocatòria es concediran set ajudes de mobilitat amb un import global de prop de 35.000 euros. Concretament, les places internacionals, que han detallat els representants de les empreses participants, seran a Brasil (2 places), Mèxic, Vietnam, Indonèsia i Alemanya (2 places) per a perfils vinculats amb diverses enginyeries, química i amb l’àmbit empresarial i de gestió.

El nou pla propi de pràctiques UJI World, impulsat des del Vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació i el Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social i gestionat a través de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques, té com a objectius fomentar el coneixement de l’estudiantat sobre els reptes d’internacionalització de les empreses; generar coneixement en col·laboració amb socis internacionals; integrar la comunitat universitària en un entorn mundial de presa de decisions i desenvolupar les seues competències internacionals, així com millorar l’ocupabilitat dels titulats i titulades.