Publicacions de la Universitat Jaume I opta amb set títols als Premis Nacionals d’Edició Universitària

05/07/2021 | SCP

La Universitat Jaume I opta amb set títols als XXIV Premis Nacionals d’Edició Universitària convocats per la Unió Nacional d’Editorials Universitàries Espanyoles que es resoldran el pròxim 6 de juliol en una reunió en línia.

La candidatura de Publicacions de l'UJI en la categoria d’obra millor editada és Penyagolosa. Patrimonio de una comunidad de Juan Antonio García Esparza. Mitjançant un exhaustiu treball de camp, aquesta obra analitza un espai cultural on conflueixen una sèrie de valors i atributs que requereixen ser gestionats de forma conjunta. Aquest enfocament se centra en la comprensió de la protecció, la preservació i la recreació del patrimoni tangible i intangible dels municipis a l’entorn de Penyagolosa: Atzeneta del Maestrat, Castillo de Villamalefa, Culla, Llucena, Lludient, Puertomingalvo, les Useres, Vilafermosa, Vistabella del Maestrat i Xodos. Totes les candidatures d’aquesta categoria han realitzat un vídeo individual per a mostrar les característiques que s’avaluen.

Inhabilitación absoluta y perpetua. La represión franquista contra los masones de Castelló de Vicente Sampedro és la candidata per a la millor monografia en Arts i Humanitats. Aquest llibre és el fruit de diversos anys d'investigació sobre la repressió dels maçons de la província de Castelló, tant els que van formar part d'algun dels cinc petits tallers maçònics, una lògia a Vila-real i quatre triangles situats a Nules, Castelló de la Plana i Torreblanca, en actiu entre 1905 i 1938, com d'aquells castellonencs iniciats en lògies de la resta del país, entre els quals s'expliquen personatges de la talla de Marco Miranda, Sos Baynat, Royo Gómez, Pascual-Leone o Peña Masip.

Estadística y optimización (Grado Videojuegos): Prácticas resueltas con R-Commander y PHPSimplex de Carlos Tarek Ayyad i Atanasia Maria Lloria és el títol candidat a la millor monografia en Ciències, Enginyeria i Arquitectura. Aquesta publicació és un manual d'exercicis d'estadística i optimització, per al Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs. Conjuntament amb el manual s'inclouen tots els bancs de dades necessàries per a dur a terme les tasques, la qual cosa reforça el concepte d'innovació que presenten les anotacions tenint en compte que són bancs de dades d'unes dimensions ja considerables.

En la categoria de millor edició digital i multimèdia, el títol candidat és Matemática de las operaciones financieras de Maria Ángeles Fernández, Maria Jesús Muñoz, Juana M. Rivera, Idoya Ferrero i Elena Escrig. Aquesta obra és un manual bàsic per a l’estudiantat de l’assignatura de Matemàtica de les Operacions Financeres, que s’imparteix en primer curs dels graus de Finances i Comptabilitat, Economia, Administració d’Empreses i en el doble grau de Dret i Administració.

La candidatura per a la millor coedició interuniversitària és La Maquinista Valenciana coeditada amb la Universitat de València. A través de l'estudi de la família Climent durant cinc generacions, 1800-1955 i, des de la perspectiva de la història social, l'obra mostra, avalada per la Càtedra Demetrio Ribes de la Universitat de València,  més enllà de la rellevància dels assoliments econòmics i tecnològics de la Maquinista Valenciana, una societat en moviment, interrelacionada, estructurada a partir del triomf de la revolució burgesa i industrial.

El títol El auge del feminismo neoliberal és la candidatura de l’UJI a la categoria de millor traducció. Oxford University Press va publicar la versió original d'aquesta obra de Catherine Rottenberg on ofereix una anàlisi lúcida sobre els dilemes que s'obrin davant la popularització i apropiació del feminisme en els mitjans de comunicació dominants i la construcció d'una subjectivitat feminista en la cultura neoliberal.

Finalment, en la categoria de millor col·lecció la candidatura és per a la col·lecció Fundació Càtedra Soler i Godes.

Publicacions de la Universitat Jaume I ja ha obtingut diversos premis que han distingit la qualitat editorial de les obres, i suposen un reconeixement per als autors i autores que confien en l’editorial universitària per publicar-hi els seus treballs.

El jurat està format per les següents personalitats: Laura Revuelta, redactora cap d'ABC Cultural; Nuria Azancot, cap de redacció d'«El Cultural» d'El Mundo; Iker Seisdedos, redactor cap de Cultura i Babelia d'El País, i Juan Carlos Méndez, responsable de Literatura en la Direcció de Cultura de l'Institut Cervantes.