L’UJI millora el seu posicionament en el U-Ranking del BBVA i l’IVIE La universitat pública de Castelló es troba en quart lloc, en el rang d’entre les 13 a 19 millors universitats d’Espanya

23/06/2021 | SCP

L'U-Ranking elaborat per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques situa la Universitat Jaume I entre el grup d’universitats que ocupen el quart lloc, en el rang de les posicions de la 13 a la 19, de les millors universitats d’Espanya.

Aquest rànquing avalua indicadors relacionats amb els recursos, la producció, la qualitat i la internacionalització en termes de resultats de docència, investigació i innovació tecnològica d’un total de 72 universitats públiques i privades. La classificació de l’UJI en aquesta novena edició del rànquing representa una millora respecte al posicionament de la universitat en la passada edició del rànquing, en la qual es va situar en cinquè lloc.

En l’apartat de docència, l’UJI es troba en una posició destacada amb el tercer lloc, juntament amb altres 18 universitats. Aquesta dimensió avalua aspectes com ara el nombre de professors/res per alumne amb especial atenció al personal doctor, els resultats obtinguts per l’alumnat en l’avaluació, la nota de tall o el percentatge d’estudiantat participant en programes de mobilitat internacional.

Pel que fa a investigació i innovació, on es tenen en compte àmbits com els recursos públics competitius captats, documents citables publicats de cada àrea, nombre de tesis doctorals, patents concedides, nombre de publicacions i cites o fons d’investigació procedents de convocatòries externes internacionals; la universitat pública de Castelló se situa en el rang setè i es troba entre la posició 15 i 23.

Segons els índexs de rendiment avaluats per l’U-Ranking, l’UJI obté un posicionament per damunt de la mitjana de les universitats tant en l’indicador global com en docència i investigació. Així mateix, en els indicadors d’investigació i innovació, la universitat pública de Castelló també destaca en el percentatge de publicacions en el primer quartil i en recursos públics competitius per PDI doctor.

Pel que fa als estudis de grau, el rànquing ofereix una eina en línia (www.u-ranking.es) per a comparar més de 3.493 titulacions oferides per les universitats espanyoles. Cal destacar que la pràctica totalitat dels graus que ofereix la Universitat Jaume I apareixen amb un bon posicionament en el rànquing.

La novena edició de l'U-Ranking ha estat desenvolupada conjuntament per la Fundació BBVA i l’IVIE amb un ampli equip d’experts de 14 universitats i la col·laboració de l’Observatori IUNE, la Secretaria General d’Universitats del Ministeri d’Universitats i l’Agència Estatal d’Investigació del Ministeri de Ciència i Innovació.