L’UJI presenta als finalistes de les Olimpíades Acadèmiques el programa «Soc Olímpic»

17/06/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat a l’alumnat finalista de les Olimpíades Acadèmiques i premis de promoció de grau d’aquest curs 2020-2021 el programa «Soc Olímpic» impulsat des del Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social de l’UJI amb la col·laboració de l’Aula Fundació Banc Sabadell de Promoció del Talent.

La reunió, a la qual han assistit 28 estudiants finalistes de les olimpíades juntament amb professorat preparador i familiars, ha servit per a presentar-los l’oferta de graus de la Universitat Jaume I i els avantatges que tenen per formar part del programa «Soc Olímpic». Aquest programa té com a finalitat potenciar en l’estudiantat una formació d’alt rendiment en l’àmbit acadèmic, investigador i personal a través de prestacions que se’ls ofereixen durant el primer curs a la Universitat. Poden formar part d’aquest programa els estudiants que han participat en les Olimpíades Acadèmiques durant el segon curs de batxillerat classificats entre els tres finalistes i que es matriculen en un grau de l’UJI.  Entre els avantatges de què poden gaudir es troben la dotació d’un premi, la incorporació a seminaris i formació específica en emprenedoria a través del programa UJIE-University Junior International Enterpreneurs o la integració directa en el programa «Estudia i investiga a l’UJI».

En finalitzar la presentació, s’ha realitzat una visita guiada pel campus perquè els assistents coneguen les instal·lacions.

En les Olimpíades Acadèmiques l’alumnat de secundària i batxillerat de la província participa, durant un dia, en unes proves comunes per a seleccionar els alumnes que representaran Castelló en altres competicions de caràcter autonòmic, estatal i internacional. Durant el curs acadèmic 2020-2021 s’han celebrat les Olimpíades en vuit disciplines (Matemàtica, Física, Química, Biologia, Filosofia, Economia, Valencià i Enginyeria de l’Edificació) a més del premi en l’àmbit d’Història i Patrimoni i hi han participat un total de 319 alumnes.