La segona jornada de sensibilització turística reuneix més d'un centenar d'assistents de diferents nacionalitats

17/06/2021 | SCP

Mèxic, Colòmbia, França i Itàlia són alguns dels països de procedència dels assistents a la segona edició de la jornada sobre paisatge turístic que ha tingut lloc avui a la Torre d'en Doménec. La possibilitat de seguir la sessió en streaming ha afavorit la inscripció d'interessats de diverses províncies espanyoles i d'altres nacionalitats. Més d'un centenar de participants han seguit en presencial i en línia les ponències sobre turisme slow, el valor del patrimoni i dinamització de l'entorn rural.

L'associació La Plana de l’Arc, que integra els municipis castellonencs de Benlloc, Cabanes, les Coves de Vinromà, la Torre d’en Domènec, la Vall d'Alba, Vilafamés i Vilanova d'Alcolea i la Universitat Jaume I, a través de la Fundació Universitat Jaume-Empresa, han organitzat, per segon any consecutiu, aquesta jornada de sensibilització sobre el paisatge turístic urbà i rural, que en aquesta edició s'ha centrat en el concepte del turisme slow i les seues característiques.

La sessió ha sigut inaugurada per Virginia Martí, diputada de Turisme; Ángel Ribes, president de l'associació La Plana de L'Arc; Olga Beltrán, regidora de la Torre d’en Domenec, i Jaume Gual, director de la jornada, per part de la Universitat Jaume I.

Hi han intervingut l'alcalde de Rubielos de Mora, Ángel Gracia; M. José Viñals, catedràtica de la UPV i responsable del centre d'investigació Arquitectura, Patrimoni i Gestió per al Desenvolupament Sostenible, i Miguel Mallol, crític i gestor cultural, director de la Residència Artística Enclave Land Art. Una taula de debat ha tancat la jornada.

El principal objectiu d'aquestes jornades és donar visibilitat a l'activitat que desenvolupen els municipis de la Plana de l’Arc identificant-los com una marca conjunta i abordar l'originalitat i innovació en producte paisatgístic i assumptes relacionats com la qualitat i sostenibilitat, el valor del patrimoni, la importància del paisatge turístic per al desenvolupament del territori i les sinergies entre sector públic i privat, entre altres temes.

La jornada compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme.