04/06/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat el nou model d’ús del Servei d’Esports per al pròxim curs acadèmic 2021-2022 amb el qual es pretén afavorir la promoció d’un campus saludable i més sostenible. La presentació ha sigut a càrrec de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el vicerector de Campus i Vida Saludable, Rafael Mayo, i el director del Servei d’Esports de l’UJI, Carlos Hernando.

Eva Alcón ha destacat que, amb aquest nou model que facilita la pràctica esportiva i afavoreix els desplaçaments sostenibles, l’UJI fa un pas més enllà per a adaptar-se a les necessitats de les persones i convertir-se en una universitat referent en la promoció d’un estil de vida saludable. «Som l'única universitat espanyola que donarà servei esportiu gratuït a tota la comunitat universitària, una iniciativa pionera que cal valorar», ha assenyalat la rectora.

Per la seua part, Carlos Hernando ha explicat en què consisteixen les noves tarifes, «un projecte que suposa un canvi important i trenca amb el model anterior per a fer més accessible l’activitat esportiva que, conjuntament amb la iniciativa "Campus saludable", dona impuls a un estil de vida».

En primer lloc, dins de la iniciativa «Campus saludable», s’afavorirà l’ús de les instal·lacions esportives a través de l’accés gratuït a la zona d’aire lliure per a tota la comunitat universitària (estudiantat, PAS i PDI). Aquesta zona inclou les pistes d’atletisme, la pista de patinatge, els camps de futbol, futbol sala, bàsquet, vòlei platja, la zona d’elements de gimnàstica a l’exterior, el circuit per a córrer, el rocòdrom i els vestidors amb dutxes. D’aquesta forma, no sols es promourà la pràctica esportiva, sinó també els desplaçaments sostenibles al campus, atès que els usuaris poden fer ús dels vestuaris si arriben al campus en bicicleta, a peu, etc.

D’altra banda, els serveis d’activitats amb professorat i l’ús de la resta d’instal·lacions es realitzaran a través de tres modalitats de targeta.

La targeta d’activitats tindrà un preu de 60 euros anuals* i inclourà totes les activitats amb professorat que ofereix el Servei d’Esports, exceptuant activitats especials com ara les eixides a la natura, les activitats per a xiquets i xiquetes o els cursets de formació, entre altres. Per tal de controlar l’aforament, les activitats comptaran amb un sistema de reserva prèvia en línia. En total, s’inclouen 30 activitats diferents, el que suposa una oferta de 130 hores setmanals, que a més s’han agrupat per franges horàries segons la seua tipologia per a afavorir que es puguen realitzar diverses activitats.

D’altra banda, la targeta esportiva, que tindrà un preu de 80 euros anuals*, donarà accés a totes les instal·lacions esportives: pavelló, zona de raquetes, piscina i zona d’aire lliure, a més del gimnàs de musculació i les competicions internes i externes.

Finalment, el Servei d’Esports també oferirà la targeta esportiva UJI+ que combinarà les dues modalitats anteriors en una sola targeta, és a dir, donarà accés a totes les instal·lacions esportives i també a les activitats dirigides, el gimnàs i les competicions internes i externes. Aquesta targeta tindrà un preu de 100 euros anuals*.

*Preus per a persones vinculades a l'UJI.