La rectora de l’UJI reivindica el «potencial del saber universitari» per a ser un territori d’oportunitats i amb projecció de futur

03/06/2021 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha reivindicat el «potencial del saber universitari posat a l’abast de la societat com a eina per a ser un territori d’oportunitats i amb projecció de futur. Aquest és el repte que va assumir l’UJI en 1991 i aquest és el compromís que avui reiterem com a comunitat universitària». Alcón ha fet aquesta afirmació en l’acte institucional de lliurament dels premis del Consell Social a l’Excel·lència Docent Universitària i a la Investigació; les distincions extraordinàries a la igualtat de gènere, al compromís social i a la llengua i la cultura, i les distincions al personal d’administració i serveis (PAS) i personal docent i investigador (PDI) amb 25 anys en actiu a l’UJI.

En aquest sentit, ha subratllat que el potencial de l’UJI com a universitat «està representat en aquest acte en què oferim el nostre reconeixement a diverses persones pel seu compromís cívic, l’excel·lència docent, la investigació referent i innovadora, i pel servei públic que presten».

A més, ha assenyalat que «l'excel·lència és la suma d'esforços, de contribucions, d'aspiracions, de voluntats, de compromisos i de mirades. I l'alineament de tot això és el que ens permet generar més coneixement, captar més talent, crear més oportunitats, imaginar més projectes compartits i promoure més compromís ciutadà en la nostra terra».

Alcón ha agraït la implicació de les professores Paula Escobedo, Anna Arnal, Soledad Quero i Marta Oller, que han rebut el XII Premi a l’Excel·lència Docent Universitària, i les ha animat a continuar per «aqueix camí d’excel·lència i acompanyar els milers de joves que confien en l’UJI com a millor garantia de futur». Un futur –ha afegit– que passa també per la investigació de qualitat com la que representa la catedràtica María Luisa Cuerda, XXII Premi d’Investigació. «De ben segur que aquest reconeixement del Consell Social de l’UJI t’animarà a seguir treballant amb el rigor que et caracteritza i enfortirà el teu compromís institucional», ha dit.

Quant al personal docent i investigador i personal d’administració i serveis homenatjat pels seus 25 anys en actiu a l’UJI, ha destacat que el seu treball ha fet créixer la Universitat, l’ha convertit en un referent en formació i recerca i l’ha situat entre el 5% de les millors universitats del món,  sense deixar de ser una universitat propera i amb una gran implicació amb el territori. A més, en paraules de la rectora, «saber que el treball desenvolupat a l’UJI contribueix a millorar la societat i la qualitat de vida de la gent és, possiblement, el millor reconeixement».

Pel que fa a les distincions extraordinàries, atorgades a ILȆWASI pel seu compromís social; a ADONA’T pel compromís amb la igualtat de gènere i a Vicent Pitarch i Almela pel seu compromís amb la llengua i la cultura, la rectora els ha agraït la seua trajectòria i complicitat amb la Universitat per a fomentar aquests valors compartits, «la defensa dels quals ens fa ser una universitat més compromesa i una societat millor».

Per la seua part, el president del Consell Social de la Universitat Jaume I, Sebastián Pla, ha destacat que «l’excel·lent tasca docent de les professores premiades contribueix a la prestació d’un servei públic de qualitat en l’àmbit de l’educació superior i al fet que l’UJI siga millor cada dia» i, quant a la catedràtica María Luisa Cuerda, ha afirmat que «la seua excel·lent tasca investigadora contribueix perquè l’UJI siga reconeguda en tot el territori nacional i fins i tot més enllà de les seues fronteres».

A més a més, Pla ha defensat la necessitat que la Universitat «persevere en la millora contínua de la qualitat de la docència i de la investigació davant reptes com el de la transformació digital» i per a això, segons ha afirmat, «es necessita com més prompte millor el nou pla de finançament de les universitats públiques valencianes, que garantisca un marc financer suficient, estable i sostenible. L'UJI mereix un finançament just i suficient», ha afirmat, i ha oferit tot el suport del Consell Social al Consell de Direcció per a assolir aquest objectiu. Per últim, Sebastián Pla ha agraït el treball dels vicepresidents i de tots els vocals del Consell Social i ha traslladat la seua enhorabona a totes les persones i entitats distingides.

Vídeo de l'acte