La Universitat Jaume I posa en marxa una nova versió de la seua web amb motiu del Dia d’Internet

19/05/2021 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló commemora avui, 17 de maig, la celebració del Dia d'Internet a Espanya, amb un canvi de la seua web www.uji.es amb el qual vol «enfortir i millorar aquesta eina de comunicació interna i projecció externa», segons ha destacat la rectora, Eva Alcón. Es tracta d'un canvi que s'anirà desenvolupant de manera progressiva en els pròxims mesos, amb l'objectiu d'estar totalment finalitzat per a l'inici del pròxim curs 2021-2022.

Aquest canvi de la web de l'UJI no és només estètic, sinó que recull un procés d'anàlisi, de comparació amb altres universitats i de redefinició de l'estructura informativa i dels fluxos de navegació amb l'objectiu de fer més fàcil i atractiva la presència web de la universitat castellonenca. En tot eixe procés han estat treballant intensament durant els darrers mesos diferents serveis (especialment la Unitat d’Anàlisi i Desenvolupament de Tecnologies de la Informació i el Servei de Comunicació i Publicacions) i pràcticament tots els altres, que van realitzar formació específica i que han participat en la revisió de continguts. També ha sigut fonamental la implicació de tot el Consell de Direcció, i la coordinació del projecte per part del Comissionat per a l’Impuls Digital, Francesc Esteve, i del vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, als quals la rectora ha agraït el seu esforç i dedicació.

La posada en marxa de la nova web de l’UJI coincideix també amb la celebració del 30 aniversari de la Universitat, tres dècades durant les quals la seua història ha estat estretament lligada a la de la web, i que es va encetar en setembre de 1993 quan la Jaume I va obrir el primer servidor a Espanya i un dels primers al món. Des d'aleshores, la web de l’UJI ha estat una eina fonamental per a vehicular el trànsit d'informació a l'interior de la Universitat i per a projectar-se cap a l'exterior, sense cap tipus de limitacions. Així, el darrer estudi de l'Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC) situa la web de l’UJI entre les 100 webs de referència per als internautes espanyols. Durant la pandèmia, la web ha demostrat ser una eina de resiliència clau, que va ajudar a superar les fases més difícils del confinament.

Amb aquest nou canvi, la Universitat Jaume I reitera al món la seua voluntat de seguir liderant l'avantguarda de les tecnologies de la informació i la comunicació. Segons ha destacat la rectora, Eva Alcón, «tenim un compromís clar com a institució amb la transparència i el servei a la ciutadania i la web és una eina fonamental dins de la nostra estratègia». Per això, ha animat a totes i a tots els usuaris d’Internet a continuar aprofitant les oportunitats que ofereixen les TIC per a avançar en la difusió d'informació i coneixement, així com en la generació d'espais de relació i comunicació.