L'UJI i Iberdrola col·laboraran en el desenvolupament d'activitats formatives en l'àmbit energètic Diverses jornades tècniques fomentaran les energies renovables i l'eficiència energètica

19/05/2021 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el delegat institucional d'Iberdrola en la Comunitat Valenciana, Ibán Molina, han signat un conveni de col·laboració empresarial per al desenvolupament de diverses jornades formatives en l'àmbit energètic. A l'acte de signatura han assistit també el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; els professors de l'Àrea d'Enginyeria Elèctrica del Departament d'Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny Enrique Belenguer i Néstor Aparicio, que coordinaran les jornades; així com la responsable de Relacions Institucionals d'Iberdrola en la Comunitat Valenciana, Encarna Garcia-Ludeña.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha destacat que «aquesta col·laboració facilita la transferència de coneixement a través de diferents sessions formatives amb l'objectiu de promoure una transició energètica cap a un model més sostenible i que permeta mitigar els efectes del canvi climàtic, objectius amb els quals està compromesa la Universitat Jaume I».

El delegat institucional d'Iberdrola en la Comunitat Valenciana, Ibán Molina, ha afirmat que l'acord subscrit permetrà «donar a conéixer les actuacions que la companyia està duent a terme per a contribuir a l'electrificació de l'economia, un pas necessari per a poder complir entre tots els compromisos de reducció d'emissions en tots els àmbits de la nostra societat».

Totes dues entitats, conscients del repte que suposa el procés de transició energètica que s'ha iniciat a Espanya i que té com a objectiu últim la reducció dràstica de l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle, emprenen aquesta col·laboració amb la finalitat de fomentar la utilització de les energies renovables i promoure un ús més eficient i racional de l'energia. Per a això, Iberdrola secundarà diverses jornades tècniques organitzades per l'UJI durant els pròxims mesos, orientades a empreses, organismes públics i professionals, que pretenen mostrar els millors casos d'èxit i les noves tecnologies que ajuden a aconseguir els objectius desitjats. Entre altres temes es tractaran les instal·lacions d'autoconsum, l'electrificació del transport i el futur de les xarxes elèctriques.

La primera jornada tècnica, el webinar «Instal·lacions d'autoconsum a Castelló: evolució i resultats», es realitzarà en línia, dijous que ve 27 de maig, de 12 a 13.30 hores, amb l'objectiu d'estudiar la situació actual de l'autoconsum fotovoltaic a Castelló, així com exposar diferents casos d'èxit que permeten al potencial usuari analitzar els resultats i la inversió requerida. Amb la introducció i desenvolupament del RD 244/2019, el Reial Decret d'Autoconsum, les instal·lacions d'autoconsum solar fotovoltaic han crescut de manera exponencial a Espanya i s'han convertit en un mètode eficaç de reduir els costos energètics d'empreses, organismes públics i habitatges.

Pot accedir-se a més informació i inscripció en la jornada en la web http://fetech.uji.es/jornadas.