La Fundació Banc Sabadell reforça en 2021 el talent des de la Universitat Jaume I de Castelló

06/05/2021 | SCP

La Comissió Mixta de Seguiment de l’Aula Fundació Banc Sabadell de Promoció del Talent de la Universitat Jaume I ha aprovat en la reunió de dijous 6 de maig el programa d’activitats per al 2021 i la memòria d’activitats de l’any passat. L’Aula Fundació Banc Sabadell va néixer amb l’ànim de promoure el talent entre els joves universitaris de l’UJI i de la província de Castelló i fomentar la realització d’accions i activitats per afavorir la innovació entre els membres de la comunitat universitària de universitat pública de Castelló.

A la reunió han participat Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell; Victoria García, directora de Projectes i Relacions Externes de la Fundació Banc Sadadell; Inmaculada Rodríguez, vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social de l’UJI; Jordi Torner, tècnic del Vicerectorat; Imma Usó coordinadora del programa pioner Estudia i Investiga, i David Beltran del programa de patrocini i mecenatge de l’UJI.

Inmaculada Rodríguez ha explicat que el nou pla d’actuació per 2021 continuarà amb les mateixes línies de treball desenvolupades en els anteriors anys, com ara les distintes disciplines de les olimpíades acadèmiques i promoció de graus, el seguiment dels millors expedients en la prova d’accés i el suport al programa Estudia i Investiga tant a nivell d’alumnat com de grups d’investigació i que tant bona acollida ha tingut entre el professorat.

Per la seua part Sonia Mulero ha recordat que «des de la Fundació Banc Sabadell fomentem el suport al talent col·laborant amb entitats com la Universitat Jaume I amb les quals compartim un propòsit comú, el d’estimular l’excel·lència i promoure el saber».

L’any passat l’assistència a les diferents activitats organitzades ha sigut inferior atès que no s’han pogut realitzar els actes institucionals, ni les olimpíades acadèmiques. La jornada Estudia i Investiga ha tingut un seguiment de 98 persones, i supera les tres-centes en les distintes activitats del programa. El nombre de guardonats i guardonades ha estat de 47 i de grups de recerca 8. Així mateix hi ha més d’una seixantena de personal investigador vinculat en els grups de recerca i quasi 80 professors i professores de secundària d’una trentena de centres implicats en les accions.

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada l'any 1994 amb el propòsit d'estimular l'excel·lència i difondre el saber i la cultura. La missió de la Fundació és promoure activitats de divulgació, formació i recerca en els àmbits educatiu, científic i cultural dirigides a tota la societat.

Web de l’Aula: https://www.uji.es/institucional/estrategia/plans/comunicacio/patrocini-mecenatge/comcolaborar/catedres/aules2/aulasabadell/