L'UJI presenta en un taller virtual el nou programa Erasmus+

05/05/2021 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló (UJI) ha celebrat aquest dimarts 4 de maig el Taller Virtual de Presentació del nou Programa Erasmus+ per a la divulgació de les convocatòries Erasmus +, especialment l'Acció Clau KA2. Aquest seminari web, que ha comptat amb una gran participació de grups d'investigació de l'UJI, ha sigut impulsat pel Vicerectorat d'Internacionalització i Cooperació de la Universitat.

La sessió ha sigut inaugurada per Eva Alcón, rectora de l'UJI, qui ha afirmat que «el programa Erasmus és un dels principals assoliments de la UE, a més d'una eina essencial en la internacionalització de la universitat», però ha apel·lat a la necessitat «d'anar més enllà de la mobilitat i ser capaços de fomentar la cooperació i les aliances estratègiques entre entitats de diferents països». En aquest sentit, ha subratllat l'aposta de l'UJI per impulsar les iniciatives vinculades a l'Acció Clau KA2, que inclouen les associacions per a la cooperació; associacions d'excel·lència, com l'acció Erasmus Mundus, així com les aliances per a la innovació. Com a exemple, ha citat la creació, a través del Vicerectorat d'Internacionalització i de Cooperació, d'una unitat especialitzada en la gestió de convocatòries del programa Erasmus+ KA2 en l'Oficina de Projectes Europeus i Internacionals.

El Taller ha comptat amb la participació del SEPIE, que actua com a Agència Nacional per a la gestió, difusió i promoció del programa Erasmus+ de la Unió Europea en l'àmbit de l'Educació i la Formació. Alfonso Gentil, director del SEPIE, ha participat en la inauguració de la jornada posant en valor la gran trajectòria de l'UJI en el programa Erasmus+, al que ha afegit que «entendre el que és Europa comença amb Erasmus+».

Andrés Ajo, director de la Unitat d'Educació Escolar i de Persones Adultes del SEPIE, ha presentat el pròxim programa Erasmus+ més digital, més inclusiu i més sostenible. A més, ha oferit recomanacions per a la participació en l'Acció Clau 2, especialment tractant les Associacions per a la Cooperació, els seus objectius, prioritats, resultats esperats, finançament i consells per a l'elaboració d'una proposta d'èxit.

Eva Camacho, vicerectora adjunta d'Internacionalització i Cooperació de l'UJI, ha intervingut en el taller presentant l'acció Erasmus Mundus. Ha posat especial èmfasi en els requisits i mesures exigides per la Comissió Europea per a la preparació de les propostes sota aquesta acció del programa Erasmus+ KA2.

A més, s'han presentat els casos d'èxit CLEAR i OnTrain, coordinats per l'UJI, i en els quals han intervingut Pilar Escuder, coordinadora de la Universitat per a Majors de l'UJI, i Roger Esteller, coordinador del projecte OnTrain de l'UJI, respectivament.

El Taller Erasmus+ ha comptat també amb la participació d'entitats, associacions, administracions i empreses que desitgen obtindre finançament europeu. A tots ells s'ha dirigit Joan Antoni Martín, vicerector d'Internacionalització i Cooperació de l'UJI, durant la cloenda del Taller Erasmus+, animant-los a participar en les pròximes convocatòries d'aquest programa.

Després de la jornada, els grups d'investigació de l'UJI que així ho han sol·licitat s'han reunit amb experts en finançament europeu per a treballar potencials propostes de projectes per a la pròxima convocatòria Erasmus+. Tot això, amb la finalitat d'incentivar la seua participació en aquest programa, així com donar-los les eines necessàries per a presentar propostes amb les majors garanties d'èxit.

La FUE-UJI ha col·laborat en l'organització d'aquestes reunions i en l'assistència tècnica de la trobada.