L’exposició «La magia del número 30» de l’artista visual ULALALAU commemora el 30 aniversari de l’UJI La mostra, emmarcada en el festival Imaginària, es pot visitar a l’Àgora universitària fins al 31 d’octubre

05/05/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha inaugurat a l’Àgora l’exposició La magia del número 30, de l’artista visual ULALALAU, Laura Avinent, en el marc de l’IMAGINÀRIA Photography Festival 2021.

El projecte, que commemora el 30 aniversari de la creació de l’UJI, aprofundeix en el significat que té el número 30 i la seua relació amb els valors i els conceptes marc vinculats a la institució universitària. Així, destaca els elements positius assignats al número 30, que encaixen amb l'essència del treball que desenvolupa Laura com a ideari del mateix Servei d'Activitats Socioculturals.

ULALALAU explora en els seus peculiars retrats les emocions i la conducta i ofereix un passeig pels racons més recòndits de la psique humana a partir del joc, la fantasia i la creació de mons interiors. Concretament, La magia del número 30 consta de quatre imatges de gran format que van acompanyades de poemes creats per Lidón Sancho.

Segons explica l’autora, la primera imatge mostra a Mnemòsine, la mare de la creativitat, i inclou simbolismes sobre la lluita de la dona, així com elements de botànica i anatomia; la segona és Eva, la primera dona, que representa el renaixement i la salvaguarda de la cultura; la tercera, la Mare Terra, presenta motius florals i fruites i crea una pulsió en l’espectador sobre la seducció. Finalment, la quarta imatge representa l’oceà per a envair l’Àgora amb tot el seu poder.

La mostra es pot visitar a l’Àgora universitària fins al 31 d’octubre.