L'UJI i Colorobbia España creen l'Aula Vittoriano Bitossi d'Innovació Sostenible

07/05/2021 | SCP

La Universitat Jaume I i Colorobbia España han signat un conveni de col·laboració per a crear l'Aula Vittoriano Bitossi d'Innovació Sostenible, un projecte conjunt que té com a objectius generals el foment de la docència, del talent, la investigació i la innovació en el sector químic.

En la signatura han estat presents la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón; el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; i el professorat del Departament d'Enginyeria Química responsable de l'Aula, Antonio Barba Juan, que n'assumirà la direcció, i Enrique Sánchez Vilches, que en serà el subdirector. Per part de Colorobbia España han estat presents el gerent, Gonzalo Trilles; Edoardo Bocini, membre del Consell d'Administració; Matías Gras, responsable d'Assessorament Tecnològic; i Marisa Morant, directora de Recursos Humans.

L'aula rep el nom de Vittoriano Bitossi, fundador del Gruppo Colorobbia, en honor al centenari que la multinacional celebra enguany, ja que va ser fundada en 1921 a la Toscana italiana, prop de la ciutat que va veure nàixer Leonardo da Vinci, per la qual cosa la innovació és un factor clau en l'empresa. Amb la seua posada en marxa, Colorobbia España busca tindre una major presència social al campus universitari i en la societat castellonenca, tindre una col·laboració més activa amb la universitat pública de Castelló, i col·laborar en la formació i ocupabilitat del talent universitari com a compromís amb les generacions futures.

Eva Alcón ha destacat durant la signatura que aquesta nova Aula «estableix un marc de col·laboració estable per a impulsar el talent i donar suport a la generació de coneixement especialitzat com a base per a la innovació en el sector químic, un àmbit en el qual l'UJI és referent gràcies al personal investigador i els grups d'investigació altament qualificats». Per part seua, Gonzalo Trilles ha afirmat que «quin millor esdeveniment per a honrar la memòria del nostre fundador Don Vittoriano Bitossi, que crear una Aula en el seu nom dins de la Universitat Jaume I. Va ser una gran persona que ens va donar entusiasme i ens va veure créixer a la majoria del personal de Colorobbia España, entre els quals m'incloc. L'empresa, a més de ser un soci de confiança per als seus clients, també ha de col·laborar activament amb la Universitat, que és la institució més valuosa per a la transferència del coneixement i futur per a les noves generacions. Aquest és el compromís que adquireix Colorobbia amb aquesta aula».

L'Aula Vittoriano Bitossi desenvoluparà un programa d'accions entre les quals cal destacar el desenvolupament de projectes i activitats en l'àmbit de la innovació sostenible; la implicació directa en programes formatius que milloren el desenvolupament professional de l'estudiantat a través de jornades, xarrades i altres esdeveniments; l'oferiment de beques per a estades en pràctiques curriculars i de postgrau per a alumnes i graduats universitaris d'Enginyeria Química i d'altres estudis relacionats amb l'entorn industrial; i el suport a projectes i beques d'investigació en el marc de la indústria química.

La creació d'aquest projecte ampliarà la col·laboració de Colorobbia Espanya amb l'UJI, que ja participa en diversos projectes d'investigació; el desenvolupament del «Curs d'expert/a en processament de materials ceràmics»; o la contractació de becaris en el marc del Programa Experience de Beques de Formació Pràctica en Empreses per a Titulats de l'UJI, que gestiona la Fundació Universitat Jaume I-Empresa.

Colorobbia España, situada a Vilafamés, és una multinacional especialitzada en la producció i distribució de matèries primeres i productes semielaborats per a la indústria ceràmica, del vidre i tèxtil. L'empresa té 450 empleats però forma part del Gruppo Colorobbia integrat per 29 empreses que operen en 18 països amb més de 2.000 treballadors.

Fotografies