L’equip Santi's Team 2.0 representarà l’UJI en la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives

23/04/2021 | SCP

L’equip Santi's Team 2.0 representarà la Universitat Jaume I en la Lliga de Debat Universitària. Organitzada per la Xarxa Vives, la Lliga se celebrarà virtualment del 27 d’abril al 7 de maig de 2021 i enguany el tema serà «L’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones?».

Les fases eliminatòries tindran lloc del 27 al 29 d’abril, en les quals cada equip disputarà quatre debats. Concretament, el Santi’s Team 2.0 competirà amb els equips de la Universitat Ramón Llull, Universitat de València, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i Universitat d’Alacant. En cas de classificar-se, el 5 de maig disputaria les semifinals i la final està prevista per al 7 de maig. En aquesta edició participen estudiants de 14 universitats de la Xarxa Vives que durant els darrers mesos s’han documentat sobre el tema de debat d’enguany per dominar-lo i preparar així tesis sòlides que els permeten defensar ambdues posicions. També han tractat de millorar habilitats comunicatives com la fluïdesa, la capacitat d’improvisació o l’expressió no verbal, criteris clau que el jurat de la competició tindrà en compte en valorar els enfrontaments dialèctics.

L’equip de l’UJI està format per Santiago Pablo Rosado Orquín, del Programa de Doctorat en Economia i Empresa, com a capità; Inés Garcelán Ayora i Ángel Miralles Sempere del Doble Grau en Administració d'Empreses i Dret; Neus Beltrán Navarro, del Grau en Mestre/a d’Educació Infantil, i Salvador Ferrando Sánchez, del Grau en Dret.

La Lliga de Debat Universitària és una competició dialèctica entre equips d’estudiants universitaris que debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Des de l’any 2005, la competició fomenta entre l’estudiantat universitari l’ús de la paraula i capacitats com el treball en equip, la documentació, l’anàlisi crítica i l’argumentació. L’activitat, organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana.