L’Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) dona el vistiplau al nou Grau en Intel·ligència Robòtica de l’UJI, que s’incorporarà a l’oferta d’estudis per al pròxim curs

28/04/2021 | SCP

La Universitat Jaume I incorporarà el Grau en Intel·ligència Robòtica a la seua oferta acadèmica per al curs 2021-2022. L’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP), entitat independent adscrita a la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, ha emès informe favorable sobre els nous estudis, el pas previ i necessari per a l’autorització formal definitiva per part del Consell de la Generalitat. Aquesta nova titulació se sumarà a la de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE), de manera que l’UJI elevarà a 34 el nombre de graus que oferirà el pròxim curs.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha destacat que el Grau en Intel·ligència Robòtica, el primer d’aquest tipus a la Comunitat Valenciana i un dels pocs en l’àmbit estatal, «respon a la demanda creixent de nous perfils professionals i amb noves competències que està exigint el desplegament de la intel·ligència artificial i la transformació digital que s’està accelerant arran de la pandèmia». D’aquesta manera, l’UJI continua avançant en la seua estratègia institucional per renovar i actualitzar l’oferta acadèmica «amb l’objectiu de fer encara més atractiu estudiar en una de les millors universitats joves del món».

Per la seua part, la vicerectora d’Estudis i Docència, Isabel García-Izquierdo, ha destacat que aquesta acreditació «és una molt bona notícia per a la Universitat» i culmina el treball començat fa més d’un any, encapçalat a escala acadèmica pel professor i president de la Comissió Acadèmica Antonio Morales.

El Grau en Intel·ligència Robòtica de l’UJI pretén donar resposta a la demanda vinculada a disciplines com la intel·ligència artificial i la robòtica, a través de la formació de professionals que tindran com a competència principal la integració multidisciplinària de sistemes físics i computacionals intel·ligents. Així, el grau formarà professionals qualificats per a la programació de robots amb la finalitat de dotar-los d'intel·ligència. L'oferta de places per al primer curs serà de 30.

En l'àmbit d'estudi es consideraran els sistemes robòtics en sentit ampli, no sols considerant les aplicacions de manipulació robòtica en línies de muntatge i assemblatge, sinó també altres àmbits en auge com els vehicles autònoms terrestres, els robots domèstics, els drons, els vehicles aquàtics i subaquàtics, robot cooperatius, etcètera; i en general, qualsevol sistema artificial que interactue amb el món físic, percebent esdeveniments físics i realitzant accions que puguen modificar-lo.

Quant a la planificació de l'ensenyament, l'estudiantat haurà de superar un total de 240 crèdits dels quals 60 seran de formació bàsica, 156 obligatoris, 6 optatius i 18 de pràctiques i TFG. Aquesta titulació està adscrita a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, i a més de tots els recursos d’aquest centre, el títol compta amb les excel·lents possibilitats de formació i investigació que ofereix el Centre d’Investigació en Robòtica i Tecnologies Subaquàtiques (CIRTESU), el primer del seu àmbit a la Comunitat Valenciana i un dels pocs d’Europa.

Més informació: www.graurobotica.uji.es