La Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de l'UJI consolida el seu creixement en 2020 malgrat la pandèmia

22/04/2021 | SCP

La Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de la Universitat Jaume I ha celebrat, de manera telemàtica, la reunió de la Comissió Mixta de Seguiment on s'ha presentat la memòria d'activitats corresponent a l'any 2020 i la proposta d'activitats per a l'exercici de 2021.

En la reunió han estat presents el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; els codirectors de la Càtedra, Ana Gozalbo, María José Orts i Eliseo Monfort; la cap de Qualitat i Medi Ambient de BP Oil España, Celia Casagrande; el director de Seguretat Industrial, Salut i Medi Ambient de BP Oil España, Javier García; el tècnic de la Càtedra, Vicente Vernia, i David Beltrán, del Programa de Mecenatge i Patrocini.

Durant la trobada s'ha fet balanç de les activitats del 2020 i s'ha destacat l'èxit de les jornades realitzades en la modalitat en línia sobre l'hidrogen, amb 291 assistents, i sobre valorització de residus, amb 143 assistents. També s'ha destacat que el canvi de format, motivat per la complicada situació de la COVID-19, ha resultat ser una oportunitat per a ampliar fronteres i donar a conèixer les activitats de la càtedra més enllà de l'entorn pròxim.

Entre les novetats, cal destacar que durant 2020 la Càtedra BP de l'UJI ha convocat els seus primers premis a millor Treball Final de Grau/Treball Final de Màster, i la seua actual premiada, Karen Valls, participarà en el primer seminari d'aquest exercici, previst per al pròxim mes de maig i que tractarà sobre la petjada de carboni.

Seguint amb el programa d'activitats per a 2021, la comissió ha aprovat la continuïtat d'aquests premis i la seua ampliació a dos premis TFG i un premi TFM. A més, la proposta per a 2021 inclou també una jornada sobre captura i emmagatzematge de CO2 al juny, per a celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient.

Sobre la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial

La Càtedra sorgeix per l'interès de BP Oil España i la Universitat Jaume I de proporcionar mecanismes per a facilitar la investigació i la divulgació en l'àmbit del medi ambient industrial, així com també acostar el món de l'ensenyament a la realitat de la indústria.

En el seu compromís amb el medi ambient, pretén contribuir al benestar amb accions destinades a disseminar el coneixement i a fomentar la consciència ambiental.

www.catedrabpmedioambiente.uji.es