El grup Obsidian guanya la XIXb edició del concurs de Publicitat Exterior celebrat a la Universitat Jaume I

16/04/2021 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha celebrat el 14 i 15 d'abril, en línia, el XIXb Seminari de publicitat exterior, en col·laboració amb la Federació d'Empreses de Publicitat i Comunicació (La Fede-AEPE).

En aquesta edició s'ha comptat amb la presència de Pedro Fernández Sanz, director de Màrqueting i Producte de Clear Channel España que, amb la ponència «The moments of truth», ha presentat les conclusions d'un estudi sobre la importància i impacte de la rellevància i contextualització de les campanyes Dooh (Digital Out Of Home), que va ser realitzat per la indústria al Regne Unit, en el qual, a més d'observar el contingut pràctic sobre el medi, exemplifica perfectament com els conceptes de recerca i creativitat poden i han d'anar units per a aconseguir els objectius de les marques.

Per la seua part, Yolanda Marugán, directora de Projectes i Clients de Cuende, ha parlat dels últims avanços en el mesurament del medi exterior, ja en la versió de Geomex 4.0 amb millores en la qualitat de les dades que aquesta eina proporciona i l'evolució del sistema.

Finalment, Ricardo Pérez Valcárcel, director de Màrqueting de JcDecaux España, amb la xarrada titulada «Creativitat en OOH», ha posat l'accent en els cànons de disseny/creativitat i ús del medi sota l'òptica del context del missatge i la naturalesa pròpia del OOH, a través del pitch de l'ascensor.

Dins del seminari s'ha fallat el concurs de publicitat exterior. Enguany les campanyes havien de donar resposta al brífing plantejat per La Fede-AEPE, per a posar en valor la cultura. Han estat un total de 47 projectes presentats i sis defensats davant del jurat, el qual ha destacat el nivell tant dels treballs com de les presentacions. Finalment, el jurat ha decidit donar com a guanyador el treball «Salas vacías, villanos desempleados» realitzat pel grup Obsidian, compost per Jorge Moreno, María Román, Adrián Sarto i Mollie Nolan. A més, s'han concedit dos accèssits: un per a la proposta «La cultura es la mejor cura» presentada pel grup Oh My Ad!, compost per Cristina Conde, Alejandra Fernández, Sara Granell, Paula Martí i Marc Ruiz, i l'altre per al treball «Sanados por la cultura» del grup Tetris amb Eva Estela, Alicia Estrela, Carmen Mateo, Violeta Rubio, Alicia Sánchez i Oriol Vidal.