UJI
  • UJI
  • Notícies

L'UJI comptarà amb el suport de Cultura de la Generalitat per al desenvolupament de programació cultural

26/02/2021 | SCP

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, s’han reunit per a acordar un conveni de col·laboració entre la Generalitat i l’UJI. Aquesta línia d’actuació conjunta té per objectiu que Cultura de la Generalitat done suport econòmic per al desenvolupament d’activitats i programació cultural de la Universitat Jaume I de Castelló. A la reunió també han assistit la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Raquel Tamarit, i la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals de l’UJI, Carmen Lázaro.

Segons el conseller Vicent Marzà: «És la primera vegada que impulsem una col·laboració d’aquestes característiques amb una institució com l’UJI i en l’actual context de pandèmia la unió d’esforços per a potenciar programació és fonamental tant per ajudar el sector, com per a assegurar el compromís d’oferir cultura a la ciutadania», i ha continuat: «Aquesta col·laboració pretén donar encara més estabilitat al ric ventall de propostes culturals que es promouen des de l’UJI, ajudar a promoure’n més i unir esforços entre institucions per anar de la mà i coordinar-nos en la diversificació de les temporades culturals dels nostres diferents espais i situar la capital de la Plana en punt de referència cultural».

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha subratllat que «aquest conveni ajudarà a consolidar el nostre model cultural, desplegat sota la marca UJI-Encultura, que inclou la necessitat d’estretir la col·laboració amb altres administracions i entitats per tal de configurar una agenda cultural compartida». A més, ha afegit: «La Universitat Jaume I s’ha caracteritzat des dels seus orígens, ara que celebrem el 30 aniversari, per concebre la cultura universitària com una ferramenta essencial per a la formació de ciutadania i generar esperit crític».

Segons ha explicat Alcón, aquest conveni amb Cultura de la Generalitat permetrà potenciar l’Aula d’Innovació Artística, aprofundir en el vessant internacional de l’estratègia cultural de l’UJI i impulsar un model sòlid de mediació cultural.

En aquest context, des del departament que dirigeix el conseller Vicent Marzà s’hi destinaran 73.399 euros per a la realització de programació cultural de l’UJI en 2021. L’assignació de l’import ha estat calculada amb criteris proporcionals atenent el nombre de membres que conformen la comunitat educativa de l’UJI: professorat, personal d'administració i serveis i alumnat.

El conveni anual que se signarà tindrà una vigència d’un any a l’efecte de l’1 de gener i fins al 31 de desembre de 2021. Per a la planificació, execució i avaluació de les actuacions que són objecte del conveni s’establirà una comissió mixta de seguiment composta per tres representants de la Conselleria i tres de l’UJI.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions