La Càtedra Reciplasa premia els estudiants de l’UJI Juan Molero i Karen Valls pels seus treballs de final de grau i de màster

02/02/2021 | SCP

La Càtedra Reciplasa ha entregat els premis al millor treball final de grau i de màster a dos estudiants de la Universitat Jaume I. L'acte, celebrat de manera virtual, ha comptat amb l'assistència del catedràtic Félix Hernández, director de la Càtedra, i Jesús Lancis, vicerector d'Investigació i Transferència en representació de la Universitat Jaume I, i Ignasi Garcia, president de Reciplasa, Salvador Aguilella, vicepresident, i Fernando Albarrán, director tècnic, en representació de l'empresa.

Durant l'acte, s'ha destacat el gran paper com a motor de la generació de coneixement que té la Universitat Jaume I a la província, així com la formació que rep l'estudiantat. En la present edició, emmarcada dins de la convocatòria conjunta duta a terme per l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l'UJI, el premi va comptar amb més de 20 treballs presentats de gran qualitat.

Entre aquests, s'ha premiat el treball final de grau de Juan Molero Egea, en el qual proposa reduir la petjada de carboni de l'agricultura alhora que autoproveeix un centre de salut de calefacció per a l'hivern. Mitjançant la preparació de pèl·lets amb les restes de poda provinents de camps de cultiu, assegura que es podria subministrar calefacció al centre de salut d'Onda, localitat natal de l'autor.

També ha rebut el premi el treball final de màster de Karen Valls Val, en el qual dissenya una metodologia i eines per a calcular i comunicar la petjada de carboni de les universitats espanyoles considerant els abastos 1+2+3, verificar la reducció d'aquesta, aconseguida després de la implementació de les diferents millores dutes a terme, i analitzar la viabilitat d'utilitzar projectes d'absorció de diòxid de carboni per a la compensació de les emissions.