La Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau lliura els premis Vicent Martínez Guzmán a l'Excel·lència Acadèmica i a la Companyonia

03/02/2021 | SCP

La Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau de la Universitat Jaume I ha celebrat el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, que es commemora el 30 de gener, amb el lliurament dels reconeixements Vicent Martínez Guzmán a l'estudiantat internacional del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament. Enguany ha sigut la segona edició dels premis, que han estat dirigits a l'estudiantat de la promoció 2018-2020.

Els premis consten de dues categories. D'una banda, es premia l'«Excel·lència acadèmica», per al millor expedient, que enguany ha obtingut l'estudiant alemanya Marja Sophie Swiridoff. D'altra banda, es premia la «Companyonia» i és el mateix estudiantat el que vota per a atorgar aquest reconeixement. Així, cada estudiant tria un company o companya amb qui ha compartit els dos cursos acadèmics del Màster, i li atorga el mèrit de valors com ara solidaritat, ajuda, suport i amistat. En aquesta categoria enguany ha resultat premiada l'estudiant Jasmina Schroff, de nacionalitat alemanya.

Aquests reconeixements són un fidel reflex de l'esperit del Màster de la Pau que, a més d'aportar competències acadèmiques, és una gran experiència de vida que apodera per a ser persones solidàries i compromeses amb l'acció social positiva.