03/02/2021 | SCP

La tercera edició del programa d'emprenedoria social «UJI Emprèn OnSocial» ja té projectes guanyadors: Compark i Conecta-T, dues iniciatives que tenen com a objectiu, respectivament, crear una plataforma de garatges compartits i reduir l'aïllament social en persones adultes amb alguna malaltia mental. Cada iniciativa ha rebut 10.000 euros de finançament de Banco Santander, a través de Santander Universidades, per a continuar desenvolupant el seu projecte empresarial, amb el suport de SECOT Castelló, dins d'Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló.

Compark és una iniciativa promoguda per Carles Aragó, graduat en Enginyeria Informàtica per la Universitat Jaume I, i Boris Escandell, màster en Llengua Anglesa per al Comerç Internacional (ELIT) per la Universitat Jaume I. Aquesta iniciativa té com a principal objectiu crear una plataforma de garatges compartits, en la qual conductors a la recerca d'aparcament puguen fer-ho en places que temporalment es troben buides.

La plataforma permetrà als conductors llogar una plaça de garatge en qualsevol moment i lloc amb total flexibilitat, reduint els temps en la cerca d'aparcament. Els propietaris de garatges podran publicar les places d'aparcament en aquelles hores en les quals no s'estiguen utilitzant i amb això obtindre major rendibilitat, tot això sense necessitat d'un intercanvi físic de comandaments o claus: els conductors obriran la porta del garatge amb el mòbil després de rebre una clau virtual durant el temps de reserva.

Conecta-T és un projecte liderat per Carla Juan Alfaro, alumna del Grau de Psicologia a la Universitat Jaume I, que pretén reduir l'aïllament social en persones adultes amb alguna malaltia mental mitjançant l'ús d'una aplicació mòbil. Serà una aplicació que afavorirà la interacció social, brindarà alternatives d'oci i proposarà reptes diaris amb què es treballaran diverses àrees.

Aquest projecte té com a principals objectius disminuir l'aïllament social, augmentar la interacció social entre usuaris de diferents centres i proposar alternatives d'oci per a les persones adultes amb malalties mentals. Fent ús de les noves tecnologies com a eines per a la rehabilitació psicosocial, perquè ofereixen molts avantatges i facilitats, proporciona una via d'inclusió social per a aquesta població que es troba exclosa, etiquetada o des de la visió de l'estigma social.

Tots dos projectes van participar en la tercera edició del programa institucional d'emprenedoria de la Universitat Jaume I «UJI Emprèn OnSocial», promogut conjuntament pels vicerectorats d'Investigació i Transferència i d'Estudiantat i Compromís Social, concretament a través de la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge i de la Fundació General de la Universitat Jaume I, entitat gestora d'Espaitec. El programa, en el qual col·labora SECOT Castelló, persegueix promoure iniciatives emprenedores de caràcter social i tecnològic entre els membres de la comunitat universitària.

Fins al moment actual, en què el programa es troba en la seua quarta edició, un total de 54 projectes emprenedors promoguts per alumnat de màster i grau, personal d'administració i serveis, personal investigador i Alumni SAUJI han sigut seleccionats per a participar en les sessions de formació i mentoria del programa. El programa ha possibilitat la creació de sis noves empreses a la província de Castelló, empreses compromeses amb la sostenibilitat, l'impacte social i mediambiental de l'activitat econòmica.

Vídeo presentació del projecte Compark

Vídeo presentació del projecte Conecta-T