L'UJI participa en un seminari en línia en el marc del programa EU Careers Ambassador

11/02/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha participat avui en el 5th EU Career Service Seminar organitzat per la European Personnel Selection Office (EPSO), en el qual han participat representants de career services de 90 universitats europees. El seminari s'ha realitzat en línia de manera extraordinària atesa la situació actual. L'UJI ha estat representada per la responsable de l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques, M. Isabel Beas, qui ha tingut l'oportunitat de realitzar networking amb funcionaris de diverses direccions generals i rebre informació de primera mà dels processos de selecció de trainees i personal, recomanacions per a candidats i de la seua experiència i trajectòria professional.

L’EPSO és una oficina interinstitucional responsable de la selecció de personal per a totes les institucions i agències de la Unió Europea, és a dir, el Parlament Europeu, el Consell, la Comissió Europea, el Tribunal de Justícia, el Tribunal de Comptes, el Servei Europeu d'Acció Exterior, el Comité Econòmic i Social, el Comité de les Regions, el Supervisor Europeu de Protecció de Dades i el Defensor del Poble Europeu. Cada institució contracta personal a partir de la llista d'aprovats que facilita l’EPSO.

En la Comissió Europea treballen més de 32.000 persones, 55% dones, de variats perfils, el 80% de les quals ho fan a Brussel·les i Luxemburg. Anualment acullen 1.800 traineeships (Blue Book Programme) i es presenten més de 30.000 graduats i graduades a un procés molt exigent de selecció, que inclou quota per país. Encara que es precisa un nivell de grau (bachelor) per a presentar-se als processos de selecció, dues terceres parts dels candidats posseeixen un nivell de màster. Espanya és el segon país amb més candidatures (+3.800) després d'Itàlia (+9.300). La següent ronda de selecció s'obrirà al juny de 2021 per a realitzar pràctiques a partir de març de 2022.

Cal recordar que l'UJI participa aquest curs 2020-2021 en el programa EU Careers Ambassador de l’EPSO, juntament amb altres universitats espanyoles. L'estudiant de l'UJI Pablo Albalate és el beneficiari d'aquest programa. Cal tenir en compte que aquest curs han participat en el programa 186 estudiants de 140 universitats europees (només cinc espanyoles).

Durant aquest curs s'han estat realitzant diverses accions per a promoure el coneixement dels processos d'accés als llocs de treball i pràctiques de la Comissió Europea per part de l'estudiantat de la Universitat Jaume I. L'últim taller, titulat «Oportunitats d'ocupació i pràctiques en organismes Internacionals», s'ha impartit en l'àmbit del programa SuperDimarts per l’Ocupació, de l'OIPEP a més de 90 estudiants, comptant amb la participació de EuropeDirect i l'EU Careers Ambassador UJI.

Més informació: https://epso.europa.eu/