Els Premis Marcadors de l’ESTCE reconeixen la tasca del professorat més motivador de secundària

18/01/2022 | SCP

L'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) de la Universitat Jaume I ha celebrat el lliurament de la quarta edició dels Premis Marcadors, destinats a reconèixer els professors i professores de secundària que més han motivat i format l’estudiantat durant el període de l'ESO i batxillerat.

Els 11 guardonats han sigut triats i votats per l'alumnat de primer i segon curs dels graus que es cursen a l’ESTCE. L’objectiu dels guardons és donar visibilitat al treball del professorat de secundària de la branca cientificotècnica, pel seu coneixement i la seua capacitat de transmissió d'habilitats a l'alumnat amb el seu treball diari.

En l'acte també s'ha atorgat l'XI Premi de Divulgació Científica i Tecnològica en Valencià a l'estudiant Ferran Galante Causanilles pel seu assaig «El problema creixent dels bacteris resistents i com la química analítica pot ajudar a combatre’l», que ha llegit durant el transcurs de la cerimònia.

El lliurament de guardons ha comptat amb la participació del vicerector de Professorat i Ordenació Acadèmica, Joaquín Gual; la directora i el secretari de l’ESTCE, Amelia Simó i Juan Ignacio Climente, respectivament; la resta de l’equip de direcció del centre i els directors i directores dels departaments de l’Escola, a més dels guardonats i alumnat de l’ESTCE.

El vicerector de Professorat i Ordenació Acadèmica ha destacat durant la seua intervenció la importància del treball que realitza el professorat de secundària perquè «a més de transmetre el coneixement, motiva a l’estudiantat perquè mire la ciència des d’altres punts de vista». Ximo Gual ha felicitat el professorat per «marcar eixa diferència» i els ha animat «a continuar amb l’entusiasme que heu mostrat fins ara» i al guardonat amb el premi de divulgació per la seua capacitat a l’hora d’escriure sobre un tema tan important.

El professor de secundària del centre privat San Cristóbal de Castelló de la Plana Joaquín Roca, qui ha parlat en nom de tot el professorat guardonat, ha indicat que «són dos anys complicats per l’estudiantat fins a l’avaluació de les proves d’accés a la universitat, en les quals també hi ha una avaluació implícita del professorat». El docent de Dibuix Tècnic ha explicat que és «molt important la comunicació entre ambdues parts i una bona dosi de comprensió». Per últim, ha agraït a l’UJI la convocatòria de premis i al seu centre la confiança dipositada en el seu treball.

En la convocatòria d’enguany dels premis, també s’ha atorgat un guardó al centre públic amb la mitjana més alta en les qualificacions de les assignatures de ciència i tecnologia en les proves d’accés a la universitat. El seu director, Paco Monfort, ha destacat que «el mèrit del guardó ha sigut de l’estudiantat que va realitzar les proves d’accés i també del professorat que el va preparar» i ha assegurat que el reconeixement els motiva a continuar en la mateixa línia encara que «amb alumnat amb ganes d’aprendre i motivat s’aconsegueixen grans metes»

Per últim, la directora de l’ESTCE, Amelia Simó, ha felicitat els guardonats i ha explicat que hi ha prou coincidències entre la tasca d’un professor/a de la universitat i de l’educació secundària, com el repte de mostrar-los totes les opcions perquè puguen donar resposta a les necessitats de la societat o la preocupació per oferir-los un bon nivell educatiu i motivar-los per mantenir viva la curiositat, «però en el nostre cas la tasca és més senzilla perquè el professorat de secundària ja els ha fet crèixer com a persones i els ha facilitat les eines didàctiques necessàries perquè el seu pas per la universitat siga més senzill».

Llistat de guardonats i guardonades

José Antonio Badenes. Física. IES Vila-Roja. Almassora

Mari Carmen Zabalza. Física. IES Serra d’Irta. Alcalà de Xivert

Amparo Monedero. Matemàtiques. IES Francesc Ribalta. Castelló de la Plana

Esther Llorens. Matemàtiques. Centre privat Salesianos San Juan Bautista. Borriana

Inmaculada Escrig. Química. IES Vicent Castell i Doménech. Castelló de la Plana

Anna Llorca. Química. IES Vila-Roja. Almassora

Jaime Peñalver. Tecnologies Industrials. Centre privat Madre Vedruna Sagrado Corazón. Castelló de la Plana

Joaquín Roca. Dibuix Tècnic. Centre privat San Cristóbal. Castelló de la Plana

Ada Benso. Dibuix Tècnic. IES Politècnic. Castelló de la Plana

Iván Martínez. Biologia. Centre privat Nuestra Señora de la Consolación. Castelló de la Plana.

María Teresa Pérez. Biologia. IES Francesc Ribalta. Castelló de la Plana

IES Els Ports de Morella. Premi Marcadors Centre

Ferran Galante Causanilles. Premi de Divulgació Científica i Tecnològica en Valencià

Playlist dels vídeos del professorat guardonat