Una trentena d'estudiants cursen la primera edició del Màster en Tecnologia Ceràmica de l'UJI

29/11/2021 | SCP

La vicerectora d'Estudis i Docència de la Universitat Jaume I, Isabel García, i el vicerector adjunt, Ximo Beltrán, van inaugurar ahir, 25 de novembre, el I Màster de Tecnologia Ceràmica de l'UJI que, en aquesta edició, compta amb un total de 31 estudiants.

En l'acte d'inauguració també van participar els directors del Màster, José Luis Amorós i José Gustavo Mallol, i Joaquín Font de Mora, president de l'Associació d'Investigació de les Indústries Ceràmiques (ITC-AICE), de l'Associació Nacional de Fabricants de Frites, Esmalts i Colors Ceràmics (ANFFECC) i CEO de l'empresa VIDRES, S. A., qui va pronunciar la lliçó inaugural. Així mateix, es va fer lliurament dels diplomes a l'alumnat del Curs d'Expert/a en Processament de Materials Ceràmics, així com de la beca atorgada enguany per a cursar el Màster en Tecnologia Ceràmica.

L'acte, celebrat en la sala d'actes de l’Escola de Doctorat i Consell Social de la Universitat Jaume I, va comptar també amb la presència de representants de les institucions patrocinadores, d'empreses, així com del professorat del mateix màster.

La lliçó inaugural, impartida per Joaquín Font de Mora, va versar sobre «El clúster ceràmic espanyol: un cas d'èxit» i s'hi va explicar des del concepte de «clúster» encunyat per l'economista Michael Porter en els anys 90 fins a les peculiaritats del clúster ceràmic espanyol, la seua ubicació, la relació entre els diferents agents que el conformen, les problemàtiques amb les quals treballa en l'actualitat, com ara l'encariment de les matèries primeres, el tret dels costos de l'energia o la problemàtica logística, entre altres. També va incidir en la contribució de l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC-AICE) al desenvolupament d'innovacions tecnològiques que serveixen com a motors de creixement i augment de la competitivitat, i la cerca de noves alternatives quant a nous materials, tecnologies habilitadores i fonts d'energia substitutives que permeten un creixement sostenible.

Cal destacar que en aquest màster col·laboren com a patrocinadors les següents entitats: Anfecc, Asebec, Ascer, Colorobbia, EFI, Esmalglass, Macer, Pamesa, Porcelanosa, Vernis i Vidres.

Es pot trobar més informació sobre el Màster de Tecnologia Ceràmica en: https://www.fue.uji.es/tecnologia-ceramica