L'UJI i Velarte promouen un doctorat industrial per a la gestió ètica de l'empresa

22/11/2021 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el director general de l'empresa Velarte, José Vicente Herrero, han subscrit avui un conveni de col·laboració per al desenvolupament d'un doctorat industrial en l'àmbit de la gestió ètica de l'empresa. En concret, l'acord permetrà el desenvolupament d'un projecte d'investigació industrial, o desenvolupament experimental, amb el títol d'«Índex de confiança: bases ètiques de la confiança en productes Velarte», que constituirà l'objecte de la tesi de la doctoranda Teresa García Corbalán, adscrita al programa de doctorat en Ètica i Democràcia, sota la direcció del professor Francisco Fernández Beltrán.

L'acte ha comptat també amb la participació del vicerector d'Investigació i Transferència, Jesús Lancis; la secretària de l'Escola de Doctorat, Beatriz Escuder; el director del programa d'Ètica i Democràcia, Domingo García Marzá; la directora de màrqueting i RSC de Velarte, Raquel López, i el director d'innovació i RSC de Balearia, Josep Vicent Mascarell, que és també doctorand industrial de l'UJI.

El projecte de Doctorat Industrial a Velarte consta de tres fases, que es desenvoluparan en un període de treball de 3 a 5 anys, i que permetrà adaptar el sistema de gestió ètica de l'empresa desenvolupat pel grup que dirigeix el catedràtic d'Ètica de la Universitat Jaume I, Domingo García Marzá, a aquesta empresa valenciana. Així mateix, la gran innovació d'aquest projecte és la generació d'una metodologia que permeta a la companyia comptar amb un quadre de comandament per a mesurar i avaluar la confiança que depositen en l'empresa tots els seus públics estratègics, de manera que puga gestionar millor aquest actiu intangible de l'empresa.

El Doctorat Industrial té com a finalitat estimular la participació de les empreses en els programes de doctorat, així com la transferència de coneixement de la universitat a l'entorn socioeconòmic, a través de la formació de joves investigadors. En aquest sentit, l'UJI, que compta ja amb 11 doctorats industrials en aquest moment en marxa, pretén promoure la incorporació d'aquests titulats superiors, experts en la generació d'innovació i coneixement d'avantguarda, en el teixit productiu.

L'empresa Velarte, que compta amb més de 50 anys de trajectòria en el mercat en la fabricació d'aperitius enfornats, ha publicat recentment la seua primera memòria de sostenibilitat com a mostra del seu compromís amb la societat, el desenvolupament i el medi ambient. La direcció de la companyia és conscient que una estratègia seriosa i rigorosa de responsabilitat corporativa és clau per a una gestió íntegra i ètica del negoci. «En Productes Velarte considerem la responsabilitat i l'acció social com a prioritats i eixos principals de l'empresa tan importants com la innovació, totes dues per damunt de l'EBITDA, ja que les fem per plena convicció i no per obligació o per promoció», indica José Vicente Herrero, director general de Velarte.

Des dels seus orígens, Velarte ha mostrat el seu compromís amb tot el seu entorn: societat, clients, compradors, proveïdors i inversors, la qual cosa l'ha portat a promoure principis ètics i de respecte als drets humans, mediambientals i de transparència. La posada en marxa en 2020 del Codi d'Ètica i Conducta Professional, un protocol de compres responsables, l'elaboració del Pla d'Igualtat i un Manual d'Empresa, són algunes mostres de com l'empresa familiar valenciana està treballant en l'impuls de la responsabilitat social corporativa. A més, d'acord amb els valors i principis de la seua RSC, ha alineat en 2020 els seus impactes socials, mediambientals i de bon govern amb 11 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).