Estudiantat del Grau en Mestre/a d’Educació Primària i del curs per a joves amb discapacitat intel·lectual participen en activitats musicals per a afavorir la inclusió educativa

25/11/2021 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

L’estudiantat de l’assignatura de Menció en Música del Grau en Mestre/a d’Educació Primària ha participat aquest novembre en el curs de Formació per a l'Ocupació i la Vida Independent de Joves amb Discapacitat Intel·lectual.

A través de la música, els futurs i futures mestres de primària i l’estudiantat del curs van interactuar des de l’expressió musical, la interpretació i el cant, produint-se una clara inclusió educativa.

La sessió va comptar amb la participació de la directora acadèmica del curs i professora de la Universitat Jaume I, Odet Moliner, qui va posar en valor la música com a eina inclusiva. La professora de l’assignatura, Ana M. Vernia, va incidir en els beneficis de la música, per a totes les persones i a totes les edats i va assenyalar la importància de la lateralitat en les activitats musicals que impliquen l’expressió corporal i instrumental, tant per a la qualitat de vida com per a les competències transversals.

La sessió es va tancar amb un xicotet concert, en el que van interactuar tots els participants a través de l’instrumental Orff (xilòfons, metal·lòfons i xicoteta percussió).

Cal ressaltar la implicació de tots els participants en les activitats i la interrelació entre ells i elles, treballant per grups, on l’aprenentatge cooperatiu va ser una realitat. Així, aquesta acció permet la millora dels ODS 3 i 4, dirigits a la qualitat educativa i a la millora de la salut.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions