La rectora de l’UJI reconeix un escenari pressupostari més positiu en 2022 i més ajustat a la despesa real de l’UJI

11/11/2021 | SCP

«L'escenari pressupostari de l’UJI per a 2022 és prou més positiu que l'any passat i suposa un reconeixement molt més ajustat a la despesa real de la Universitat». Així ho ha destacat la rectora Eva Alcón després de la presentació al Ple del Consell Social de les línies pressupostàries de 2022, en les quals destaca l’increment del 2% de la transferència ordinària de la Generalitat i de l'anualitat de deute històric, així com la consolidació de la partida per a compensar l'augment de retribucions per normativa estatal i autonòmica. Aquests recursos, més els de taxes i altres ingressos, fan que les despeses genèriques se situen en 108,5 milions d'euros, a les quals s’han de sumar altres 17 milions d’ingressos de finançament específic. En total, el pressupost de l’UJI per a 2022 superarà els 125 milions d’euros.

En aquest sentit, ha agraït a la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital que haja recollit part de les reivindicacions universitàries en el projecte de pressupostos per a l’any que ve, «fet que dona el marge suficient per a assumir l'augment de costos de personal i de l’activitat ordinària, especialment pel que fa a les contractacions d’energia i neteja».

A més, Alcón ha subratllat la sensibilitat de la Generalitat Valenciana a l’hora de finançar la fase final de les obres de la Facultat de Ciències de la Salut, i altres projectes impulsats des del Consell de Direcció per a enfortir la capacitat investigadora, d’innovació educativa i de transferència del coneixement, com és el nou edifici d’investigació i transferència i el Centre d’Innovació Educativa i Tecnologies Digitals, a càrrec de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports.

La rectora de l’UJI ha assenyalat que «aquest és un bon punt de partida que ara ha de tenir continuïtat amb l’aprovació del nou pla plurianual de finançament universitari, que ha de ser estable i amb recursos suficients per a la prestació d’un servei públic de formació superior de qualitat i amb criteris de repartiment actualitzats».

D’altra banda, ha destacat que el pressupost ha de ser la ferramenta per a desplegar les Línies de Govern per a 2022. «Consolidem l’acció de govern en els sis eixos estratègics definits en el Pla de govern 2019-2022 i, a més, assentem les bases perquè la Universitat Jaume I puga respondre als desafiaments de la societat postpandèmia, i als possibles canvis tecnològics, socials i legislatius que haurà d’afrontar el sistema universitari», ha afirmat Alcón.

Les Línies de Govern de l’UJI aprofundeixen en l’adaptació i la renovació de l’oferta acadèmica i la innovació educativa. També enforteixen les capacitats de recerca, transferència de coneixement i innovació amb accions que faciliten l’activitat del personal investigador, i potencien la projecció internacional de la Universitat Jaume I, entre altres, amb la incorporació de l’UJI al consorci EDUC d’universitats europees.

Així mateix, es dona un impuls a la consolidació del campus sense oblidar la necessitat d’avançar en sostenibilitat per a combatre la crisi climàtica amb actuacions dirigides a millorar l’eficiència energètica dels edificis i l’ampliació de la xarxa de parcs solars. A més a més, ha explicat la rectora, «la millora de les competències digitals i el compromís amb els objectius de desenvolupament sostenible per a fer de l’UJI una universitat més igualitària, inclusiva i sostenible es configuren com a eixos transversals que guien l’acció de govern».