L’UJI celebra una jornada d’educació musical al barri Sant Agustí i Sant Marc per a facilitar la inclusió social i educativa i l’ocupabilitat

08/11/2021 | SCP

La Universitat Jaume I, com a part de les accions de l’Observatori Permanent de la Immigració i en el marc del projecte «L’educació musical per a la implementació dels ODS: inclusió, emprenedurisme, sostenibilitat i educació», va realitzar una Jornada d’Educació Musical en el barri Sant Agustí i Sant Marc de Castelló el passat 29 d’octubre.

La jornada va comptar amb l’assistència del regidor d’Educació de l’Ajuntament de Castelló, Francesc Mezquita; el president de l’associació de veïns del barri, Paco Cabañero, així com membres de l’equip d’investigació de l’UJI, Ana M. Vernia, directora del projecte, Miguel Ángel López i Victoria Pastor.

En l’activitat va participar activament alumnat i professorat del CEIP San Agustín, especialment van gaudir del taller de construcció d’instruments musical sostenibles, de la mà de l’expert Miquel Claramunt. Claramunt va explicar i va posar en pràctica eines i possibilitats dels instruments de canya. En finalitzar el taller, tot l’alumnat va poder endur-se a casa tres instruments musicals sostenibles fets per ells mateixos.

En paraules del regidor, Francesc Mezquita, «l’art en general i la música en especial són eines que poden permetre la inclusió social i educativa com es reflecteix en aquest projecte». D’altra banda, Mezquita va destacar l’ocupabilitat que es pot generar des de la música, posant en valor al barri de Sant Agustí i Sant Marc, i el seu centre d’oci. A més, va incidir en l’aposta de Castelló per l’educació de qualitat i, per això, «també es posen en valor totes les accions que està duent a terme l’UJI».

Per la seua part, el president de la associació de veïns va destacar el seu suport al projecte per les seues possibilitats. En aquest sentit, va assenyalar que «la cohesió del barri és molt important, així com el valor educatiu de la música, tenint en compte la importància de la sostenibilitat i la responsabilitat social».

Finalment, Vernia va agrair l’UJI, l’Ajuntament de Castelló i el barri per la possibilitat de poder desenvolupar aquesta jornada, així como la implementació del projecte, «on la recerca sols és una part més del que suposa la inclusió social i educativa des de la música i on es mira també cap als Objectius de Desenvolupament Sostenible». Així mateix, va destacar la participació de l’alumat i mestres del CEIP San Agustín, que en tot moment van estar implicats i curiosos.  «És important respondre als objectius del projecte com són crear un programa formatiu a partir de la música com a eix vertebrador, amb la finalitat de facilitar la inclusió social, educativa i l’ocupabilitat», va explicar.