L’UJI analitza en una jornada els reptes de la gestió de recursos humans als ajuntaments

05/11/2021 | SCP

L'Observatori de Transparència i Bon Govern de la Universitat Jaume I ha celebrat en novembre una Jornada sobre Bon Govern en la Funció Pública Local, amb el finançament de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la col·laboració de l'Agència Valenciana Antifrau.

L'activitat ha abordat els principals reptes que tenen els ajuntaments per a gestionar els seus recursos humans atesa la complexitat normativa en la matèria. En la jornada ha participat, en primer lloc, Gustavo Segura com a director d'Anàlisi i Investigació de l'Agència Valenciana Antifrau, qui ha explicat els principals fraus que realitzen els ajuntaments en matèria de personal i com evitar-los per a aconseguir un bon govern local.

A continuació, s'ha celebrat una taula redona amb experiències sobre la gestió de personal en les entitats locals on ha participat Bàrbara López, vicesecretària de l'Ajuntament de Picanya; Aurora Majuelos, cap del servei de Personal a l'Ajuntament de Puçol, i Mariola Pérez, secretària-interventora d'administració local. Les ponents han exposat que, tot i les possibles dificultats inicials, els consistoris espanyols tracten de realitzar el millor compliment normatiu possible per a aconseguir satisfer les necessitats dels recursos humans municipals i, al mateix temps, garantir l'interès general.

L'activitat, dirigida per Cristina Pauner i Jaime Clemente, professorat de Dret Constitucional de l'UJI, ha comptat amb l'assistència d'alumnat del Grau en Gestió i Administració Pública i amb funcionaris d'entitats locals interessats a conèixer com gestionar millor el personal als ajuntaments.