La Diputació i l’UJI avaluen l’inici dels programes «Talent Rural» i «Impuls Rural»

25/10/2021 | SCP

Els diputats de Desenvolupament Rural i Promoció Econòmica, Santi Pérez i Pau Ferrando, han mantingut una reunió amb la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social de la Universitat Jaume I, Inmaculada Rodríguez, per a fer seguiment i avaluar el desenvolupament dels programes formatius «Talent Rural» i «Impuls Rural», coorganitzats els dos per la Diputació Provincial i l’UJI.

La primera valoració «és positiva», tant que des de la Diputació de Castelló la intenció és renovar els dos programes -en els quals l'alumnat es forma en empreses i institucions públiques de l'interior provincial- «perquè importen el talent jove a les zones rurals i contribueixen a teixir relacions econòmiques i socials que acaben fixant projectes interessants per al desenvolupament del territori», han destacat.

INICI DE LES PRÀCTIQUES EN L'ENTORN RURAL

L’estudiantat seleccionat en la segona edició del Talent Rural i la primera de l’Impuls Rural ha iniciat aquest mes d’octubre les pràctiques externes en empreses i entitats locals, respectivament, ubicades en pobles de menys de 3.000 habitants de la província de Castelló. En concret, als municipis d’Almedíjar, Atzeneta, Benlloc, Caudiel, La Jana, Montanejos, Morella i Todolella. Les pràctiques tindran una durada de dos mesos i mig.

D’altra banda, la col·laboració entre UJI i Diputació de Castelló també permetrà que 50 estudiants dels Graus en Mestre/a d’Educació Infantil i en Educació Primària que han realitzat les seues pràctiques en centres rurals durant 2021 reben ajuda econòmica.