L’UJI inaugura l’exposició «Un campus per a Castelló» La mostra, en el marc de les activitats del 30 aniversari de creació de la Universitat, fa un recorregut del creixement del campus i la seua repercussió urbana

04/11/2021 | SCP

El vestíbul de l’edifici de Rectorat ha acollit l’obertura de l’exposició titulada «Un campus per a Castelló» i que es desplegarà simultàniament en diferents edificis del campus del Riu Sec amb motiu del 30 aniversari de la creació de la Universitat Jaume I.

Comissionada per José Pitart, arquitecte jubilat de l’UJI, i els membres de l’OTOP José Roger, Eneko Prades, Luis Vellón i Sergi Isach, l’exposició es desplega de forma simultània en el vestíbul dels cinc centres de la Universitat i en l’edifici de Rectorat. «Un campus per a Castelló» presenta informació del disseny del campus i, en cada edifici en concret, informació específica sobre la seua construcció, a excepció del Rectorat on a més de les maquetes de 1991 i 2021 també s’inclouen panells informatius sobre els edificis de Rectorat, Paranimf i Biblioteca i de l’impacte urbanístic de l’UJI en la ciutat de Castelló de la Plana.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha animat a visitar l’exposició per a conèixer l’evolució d’un campus el disseny del qual «ha estat tot un encert perquè està adaptat a les persones i a l’activitat de la vida universitària i ens permet gaudir d’un campus modern, funcional, accessible i cada vegada més sostenible».

La mostra explica de manera visual el creixement del campus en aquests 30 anys fent un recorregut a partir de la proposta de disseny que es va fer en l'exposició de l'església de Sant Miquel en octubre de 1991. «El que hem volgut plasmar és un relat gràfic dels 30 anys de construcció al campus i de la transformació important que aquest ha suposat per a la zona urbana de l’oest de la ciutat de Castelló», ha assenyalat José Pitart.

La composició de l’exposició es completa amb dos audiovisuals que es projecten en cadascun dels vestíbuls de forma continuada. El primer fa referència al disseny del campus i la seua relació amb la ciutat, mentre que el segon se centra en les infraestructures soterrades del campus.