L’UJI dona la benvinguda a l’estudiantat del curs d’ocupació per a joves amb discapacitat intel·lectual

27/10/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha inaugurat avui el curs «Formació per a l'ocupació i la vida independent de joves amb discapacitat intel·lectual» amb un acte de benvinguda al campus a l'estudiantat que s'incorpora al programa, una iniciativa d'universitat inclusiva dirigida a joves amb discapacitat, amb inquietuds de formar-se i de trobar un treball digne.

L’acte ha comptat amb la presència de la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social de la Universitat Jaume I, Inmaculada Rodríguez Moya; el director regional d'Inserta Empleo Fundación ONCE Comunitat Valenciana, Vicente Micó Alonso; la directora acadèmica del Departament de Pedagogia, Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura de l’UJI, Odet Moliner García, i la directora tècnica, Olga Carbó Badal, coordinadora de la Unitat de Diversitat i Discapacitat de l'UJI.

La vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez Moya, ha incidit en el fet que «l'UJI vol ser per a vosaltres un entorn educatiu, però també un espai de trobada entre estudiantat, professorat, professionals i famílies, un espai per a fer front als reptes per a la vostra inserció sociolaboral. El desenvolupament laboral és un dels motors més poderosos per a ajudar les persones amb discapacitats a construir la seua identitat com a membres d'una comunitat».

Per la seua part, Olga Carbó ha presentat els detalls del curs en què participen 18 alumnes. Així mateix, ha assenyalat que «l’UJI va ser la primera universitat espanyola a reconèixer explícitament en els seus estatuts, l'any 1998, el suport al col·lectiu d'estudiantat amb discapacitat física, sensorial i psíquica. La Jaume I ha rebut diferents premis i reconeixements al llarg dels anys pel seu treball realitzat amb persones amb discapacitats».

En la seua intervenció, Odet Moliner ha fet al·lusió a la necessitat de fer valdre «els drets recollits en la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat: educació inclusiva en tots els nivells, el dret a viure de forma independent i a treballar en igualtat de condicions en un mercat laboral i un entorn inclusiu i accessible. No hi ha categories d'estudiantat, tots i totes hem d'aprendre a conviure i treballar amb la diversitat».