La Fira del Llibre de Castelló acull la presentació de dues de les novetats de Publicacions de la Universitat Jaume I

15/10/2021 | SCP

La Fira del Llibre ha acollit la presentació del llibre de la col·lecció «Humanitats» Cultura i exili. Estudis d'història i literatura, de Lluís Bartomeu Meseguer, Juan Luis Porcar, Adolfo Piquer i Francisco Javier Vellón Lahoz. La presentació ha estat a càrrec dels autors de l’obra i de Fàtima Agut, professora de la Universitat Jaume I, i Carme Pinyana, editora de Publicacions de l’UJI.

Aquesta obra recull més de 40 articles plens de testimonis i d’investigacions que transiten en el camí de la imprescindible necessitat de coneixement i justícia sobre la contribució dels exilis i les persones que els van patir. De manera interdisciplinària, s'hi estudien la repressió vinculada a la guerra d'Espanya del 1936-39, i la dictadura i l'exili de les dècades següents; la comunicació i la creació cultural, artística i literària d'aquesta època; i la tensió cultura local/universal, segons les perspectives de personalitats de l'exili científic i cultural, i la seua projecció a Europa i Amèrica Llatina.

Presentació de La predicació de Sant Vicent Ferrer per les comarques de Castelló
Publicacions de l’UJI també ha presentat La predicació de Sant Vicent Ferrer per les comarques de Castelló, de Tomás Martínez Romero, amb pròleg de Joan F. Mira.

L’obra, que s’inclou en la col·lecció «Biblioteca de les Aules» editada conjuntament amb la Diputació de Castelló, presenta materials i perspectives no tractades fins ara, amb sermons inèdits i noves contextualitzacions, com ara l’edició de nou sermons llatins predicats en diverses comarques castellonenques amb la traducció actual corresponent i un bon nombre d’explicacions que en faciliten la lectura. Tot això permet una aproximació a la realitat del personatge de Vicent Ferrer, qui va predicar per les comarques de Castelló el 1410, de camí cap a Múrcia i Castella, i el 1413, després de passar la Quaresma a València i abans de començar un itinerari per les Illes Balears.

La presentació va estar a càrrec de l’autor; Rosanna Cantavella, de la Universitat de València; Ruth Sanz, diputada de Cultura de la Diputació de Castelló, i Carmen Lázaro, vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals de la Universitat Jaume I.

Fotografies