Generalitat i universitats acorden reduir la presencialitat al mínim als campus a partir del segon semestre La mesura acordada, que estarà vigent tot el mes de febrer, té per objectiu disminuir la mobilitat de la població estudiantil per a contribuir a reduir l'expansió de la COVID-19

27/01/2021 | SCP

Els rectors i rectores de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana han acordat reduir la presencialitat als campus en l'inici de la docència del segon semestre en la reunió setmanal amb la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Innovació Digital, Carolina Pascual, per a analitzar l'evolució de la pandèmia a la Comunitat Valenciana i compartir la situació en les diferents universitats del sistema públic valencià.

En el transcurs d'aquesta reunió també s'ha analitzat el desenvolupament de les proves d'avaluació, que s'estan produint sense incidències, evidenciant, una vegada més, que les aules són espais segurs, tal com han assenyalat les autoritats competents en sanitat i salut pública i universitats.

Davant l'evolució de la pandèmia a la Comunitat Valenciana, tal com ahir, en seu parlamentària va informar la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; les universitats públiques de la Comunitat Valenciana han aconseguit un acord amb la Generalitat Valenciana per a reduir la presencialitat al mínim durant el mes de febrer, quan es produirà l'inici del segon quadrimestre d'aquest curs. En el cas de la Universitat Jaume I, serà a partir del 4 de febrer, data prevista per a l'inici de la docència corresponent al segon semestre.

A diferència dels exàmens, en els quals la concentració de persones està delimitada en el temps i en el volum de persones presents als campus universitaris, la docència implica un major volum de desplaçaments. En aqueix sentit, l'acord assolit permetrà reduir els desplaçaments i la presència d'estudiants als campus universitaris.

El Sistema Universitari Públic Valencià contribueix, així, al compliment de les mesures de reducció de mobilitat adoptades recentment per la Generalitat Valenciana per a la contenció de la propagació de la pandèmia.