Espaitec organitza una jornada per a donar a conéixer els principals instruments de finançament públic per a empreses innovadores durant 2021 El 4 de febrer es realitzarà l’acte, dissenyat en format en línia, i comptarà amb la participació del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI)

25/01/2021 | SCP

A l'inici de l'any diferents entitats autonòmiques, nacionals i europees posen a la disposició d'empreses, emprenedors, grups d'investigació i PIMES un conjunt de programes de finançament públic per a l'execució de projectes innovadors. Amb l'objectiu d'informar el teixit empresarial de la província de Castelló del ventall d'oportunitats existent, Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló, organitza el dijous 4 de febrer, la jornada en línia i gratuïta «Principals Instruments de Finançament Públic per a Empreses Innovadores».

En la sessió informativa, que tindrà lloc de 9.00 a 11.00 hores, entitats com el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI) presentaran les ajudes públiques disponibles per a promoure la innovació empresarial durant 2021. També es comptarà amb la participació d'algunes empreses, que detallaran els seus casos d'èxit en l'obtenció d'aquesta mena de subvencions. L’esdeveniment, que és gratuït, es desenvoluparà a través de la plataforma Zoom i requereix inscripció prèvia obligatòria mitjançant el web www.espaitec.uji.es.

Els objectius principals de les ajudes/subvenciones són aconseguir la cooperació empresarial, la transferència de tecnologia entre Universitat i Empresa, impulsar la digitalització de les PIMES, la creació d'empreses innovadores o la implementació de projectes centrats en la innovació del producte, servei o procés.

D'altra banda, es disposen de determinats mecanismes de finançament públic que permeten consolidar la cadena de valor empresarial, afavorir l'ús intensiu del coneixement per part de les empreses, i articulars eines com la compra pública innovadora, com a instrument de desenvolupament de tecnologies i innovacions orientades a la millora de la qualitat i l'eficiència dels serveis públics.

Actualment, amb la crisi econòmica creada per la pandèmia de la Covid-19, les empreses necessiten tota l'ajuda possible per a sobreviure a tan dura realitat, i al seu torn, poder eixir reforçades de tan complicada situació pel que aquesta jornada pot ser una gran oportunitat per a familiaritzar-se amb els instruments de finançament públic més rellevants llocs a la disposició de les empreses per a l'exercici 2021, especialment per a aquelles empreses interessades a contribuir a l'impuls de la innovació o la digitalització empresarial.

Agenda de la jornada

Formulari d'inscripció