L'Alcora s'adhereix a les Ciutats de l'Aprenentatge de la Unesco gràcies a la iniciativa de l'UJI «Músiques per a la vida» La iniciativa està impulsada per la professora Ana M. Vernia i se centra en la pràctica de la música com a eina per a la salut i el benestar

30/09/2020 | SCP

El municipi de l'Alcora s'ha adherit a la Xarxa Mundial de Ciutats de l'Aprenentatge de la Unesco gràcies a l'èxit de la iniciativa «Músiques per a la vida», un projecte impulsat per la professora de la Universitat Jaume I Ana M. Vernia que té com a objectiu demostrar que la pràctica de la música pot ajudar en la prevenció de malalties com la demència.

La capital de l'Alcalatén es converteix així en la segona ciutat en tot el territori espanyol a formar part d'aquesta xarxa a través d'aquesta iniciativa protagonitzada per la coral de l'Associació de Jubilats l'Alcalatén, que reivindica que la música és una bona eina per a la salut i el benestar.

La proposta, presentada per l'alcalde del municipi, Samuel Falomir, ha sigut redactada per la professora de la Universitat Jaume I Ana M. Vernia. Falomir ha destacat l'important projecte de futur centrat en les persones i el seu benestar, així com el compromís adquirit amb la Unesco per a treballar per l'Alcora, «un gran compromís que sens dubte millorarà la vida de les persones i donarà visibilitat a la important tradició artística i cultural del municipi», ha assenyalat. Per part seua, Vernia ha posat en valor la vertebració de la proposta amb els 17 ODS, destacant també el paper que la Universitat Jaume I ocupa en aquestes accions. «Tindre l'UJI tan a prop del municipi facilita la col·laboració amb projectes d'investigació i altres possibles accions conjuntes», ha apuntat.

La Xarxa Mundial de Ciutats de l'Aprenentatge de la Unesco és una xarxa orientada a la política internacional que proporciona inspiració, know-how i millors pràctiques. Les ciutats de l'aprenentatge en totes les etapes de desenvolupament poden beneficiar-se de compartir idees amb altres ciutats, com a solucions a problemes que sorgeixen a mesura que es desenvolupa la ciutat de l'aprenentatge i que ja poden existir en altres ciutats.