El Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament dona la benvinguda a l'estudiantat de primer curs

18/09/2020 | SCP

El Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament ha celebrat la Jornada de Benvinguda per a l'estudiantat de primer curs. La sessió s'ha iniciat amb una presentació general del màster, a càrrec de la coordinadora, Sonia París, qui ha destacat alguns dels principals reclams d'aquest postgrau.

El principal objectiu del màster és crear una comunitat d'aprenentatge internacional, intercultural i interdisciplinari en la qual es fomente la transformació pacífica de conflictes, des del reconeixement, respecte i enteniment de les diferents cultures i formes de vida. Això també succeeix a les aules, ja que es promou el diàleg intercultural i l'intercanvi acadèmic. Aquesta és una de les raons per les quals l'estudiantat procedeix tant de països desenvolupats com de països en vies de desenvolupament, reflectint, moltes vegades, les tensions i els trastorns del món actual i havent pogut experimentar, en moltes ocasions i directament, guerres i conflictes violents.

Finalment, alguns alumnes del segon any del màster han col·laborat compartint les seues experiències passades i instant els nous alumnes a no rendir-se davant qualsevol adversitat i creure en ells mateixos. Una vegada acabada la xarrada informativa, s'ha passat a les presentacions del nou alumnat i s'ha realitzat un xicotet tour de benvinguda pel campus de l'UJI.

Aquest màster promou coneixements específics en les àrees d'estudis de pau, transformació de conflictes, cooperació al desenvolupament, educació per a la pau, cultures de pau, democràcia, drets humans, comunicació per mitjans pacífics, gènere i estudis postcolonials, entre altres.

Per a aquest curs acadèmic, es compta amb estudiants de països tan diversos com Alemanya, Bangladesh, Bolívia, Colòmbia, Espanya, Filipines, França, Haití, Kenya, Nigèria, el Perú, Ucraïna i Vietnam, que converteixen el màster en un espai de cohesió i comunicació internacional, en el qual es poden tant veure com aprendre les diferents cultures i maneres de veure el món.