L'UJI organitza cursos zero i de reforç per a facilitar la transició entre secundària i la universitat

30/07/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha organitzat cursos zero de l'àmbit jurídic i econòmic i cursos de reforç per als graus de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals dirigits al futur alumnat per a afavorir la transició entre secundària i la universitat.

Pel que fa als estudis de grau de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, s'ofereixen els cursos de «Matemàtiques per a l'economia», «Comptabilitat bàsica» i «Matemàtiques financeres», i d'«Introducció als estudis jurídics».

El curs «Matemàtiques per a l'economia» es realitzarà del 7 a l'11 de setembre, en horari de matí, a l'aula JB1003AA de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. El curs, convalidable per 0,5 crèdits optatius, té com a objectiu proporcionar els fonaments matemàtics per a comprendre els models micro i macroeconòmics als quals s'enfrontarà l'estudiantat durant els primers anys en el Grau d'Economia, Grau en Administració d'Empreses, Grau en Finances i Comptabilitat i Doble Grau en Administració d'Empreses i Dret. El període d'inscripció està obert fins al 3 de setembre i aquesta es pot realitzar a través del següent formulari: https://cutt.ly/CaMlLnb.

Els cursos de «Comptabilitat bàsica» i «Matemàtiques financeres», organitzats pel Departament de Finances i Comptabilitat, tindran lloc del 14 al 25 de setembre, en horari de matí, i tenen com a objectiu ajudar el futur estudiantat a adquirir la base adequada d'aquestes matèries per a així superar-les amb èxit en els graus. La formació, de 30 hores cadascuna, està dirigida a l'estudiantat de nou ingrés dels graus en Administració d'Empreses; Finances i Comptabilitat; Economia i el doble Grau en Administració d'Empreses i Dret. Tots dos cursos s'impartiran a l'aula JB2003AA de la Facultat de Ciències Econòmiques i Jurídiques. La inscripció i matrícula està oberta fins a l’11 de setembre i pot realitzar-se a: https://cutt.ly/vaMUbt9. A més, les persones participants obtindran 1,5 crèdits optatius per cadascun dels cursos que podran utilitzar per a completar els seus estudis de grau.

Així mateix, l'UJI ha programat el curs zero «Introducció als estudis jurídics», dirigit per Sara Sisteno Ródenas, que es realitzarà de forma presencial (amb el suport de l'aula virtual) del 21 al 24 de setembre, en horari de 9 a 14 hores. Es tracta d'un curs que presentarà els graus jurídics a tot l'alumnat que inicie els seus estudis en els graus de la Facultat de Ciències Jurídiques. El curs, convalidable per un crèdit optatiu, pretén millorar la planificació i el rendiment de l'estudiantat; donar a conèixer les instal·lacions i recursos amb els quals compta la Universitat; homogeneïtzar els coneixements previs de l'alumnat; introduir els aspectes bàsics del Dret com a ciència social; i facilitar el trànsit i l'adaptació a l'entorn universitari. Les inscripcions poden realitzar-se fins al dia 17 de setembre a través de la pàgina https://url2.cl/1rYsP.

D'altra banda, l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals ofereix cursos de reforç durant la primera meitat de cada semestre en tots els seus graus, sense cap cost per a l'estudiantat.

Concretament, s'han programat accions de reforç d'assignatures de primers cursos en matèries bàsiques (matemàtiques, física, química, informàtica), dissenyades per a pal·liar les diferències de nivell que poden tindre els estudiants provinents de diferents branques o centres d'ensenyament secundari, per tal d'abordar amb major garantia d'èxit els estudis del grau.

Així mateix, també s'ofereix reforç d'assignatures específiques de cada grau, especialment d'assignatures on s'ha observat que els estudiants troben major dificultat.

Totes les accions consisteixen en classes en grups reduïts, amb una atenció altament personalitzada a les necessitats de cada participant, i un caràcter pràctic, amb resolució de casos pràctics i simulacions d'exàmens.