La campanya #SomUJIcontraCOVID tanca la primera fase amb 31.000 € recaptats L'UJI necessita obtenir 20.000 € més en la segona fase per desenvolupar amb garanties els tres projectes

21/07/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha tancat la primera fase de la Campanya extraordinària de captació de fons contra la COVID-19, la primera campanya institucional de micromecenatge que llançava la institució, amb una recaptació de 31.000 € de 380 donacions, la gran majoria donacions individuals de persones físiques. A la web de la campanya, www.somujicontracovid.uji.es, es pot consultar la informació actualitzada dels projectes i els formularis de donació.

Durant la primera fase d'aquesta campanya solidària, que ha durat 40 dies, s'han realitzat nombroses accions comunicatives perquè la comunitat universitària i la societat de Castelló conegueren els tres projectes que es pretenen finançar amb els recursos captats en la campanya. En aquesta primera etapa, s'ha aconseguit l'objectiu mínim de captació de fons per al projecte «Estudi per analitzar i reduir els riscos de contagi amb COVID-19 als quiròfans hospitalaris», en col·laboració amb l'Hospital General de Castelló, que té actualment 3.855 € de 70 donacions. Cal destacar la col·laboració de l'empresa Gimecons Construcciones y Contratas, S.L. en aquest projecte concret.

Per la seua banda, també s'han aconseguit 11.985 € de 112 donacions al projecte «Fons de beques post-COVID-19», destinat a traure una convocatòria de beques, el proper curs acadèmic, per a estudiants que tinguen problemes econòmics originats per la pandèmia, perquè puguen continuar o finalitzar els seus estudis universitaris. Cal destacar la col·laboració de l'empresa BECSA en aquest fons. Diverses empreses i entitats de Castelló ja han comunicat a l'UJI que se sumen a la campanya, amb les quals es tancarà la seua col·laboració durant la segona fase. Aquest projecte, tenint en compte les donacions acordades, encara necessitarà uns 5.000 € per arribar al seu objectiu òptim de 30.000 €.

Finalment, el «Projecte d'investigació per al desenvolupament d'un fàrmac antiviral contra la COVID-19» ha aconseguit per ara 15.505 € gràcies al suport de 204 donacions, però encara necessitarà més de 15.000 € per a arribar al seu objectiu mínim de 35.000 €, per poder desenvolupar el projecte amb les majors garanties d'èxit. És, sens dubte, el projecte de la campanya que més ajuda necessita per a poder executar-se correctament.

Durant la segona fase de la campanya #SomUJIcontraCOVID, que durarà fins al 18 de setembre de 2020, es podran continuar fent donacions a través del formulari de la web www.somujicontracovid.uji.es, i es realitzaran contactes amb empreses i entitats de Castelló perquè puguen sumar-se a aquesta iniciativa solidària de mecenatge de l'UJI, i aconseguir, entre tots i totes, l'objectiu marcat de 68.000 € per a desenvolupar els tres projectes.

L'UJI té previst fer un acte de presentació dels resultats de la campanya i dels tres projectes als donants, col·laboradors i mecenes, i a la societat en general, el dimarts 22 de setembre de 2020, de forma presencial i telemàtica.