L'exitosa programació del Paranimf en línia s’acomiada mentre prepara la tornada en viu

13/07/2020 | SCP

El Paranimf de la Universitat Jaume l acomiada el cicle «Paranimf en parèntesi» per a donar pas a la nova programació al setembre, coincidint amb el començament de curs. «La cultura sempre busca un lloc per a fer niu i, malgrat les dificultats, fa niu de tota brossa. Això és el que hem volgut fer des del Paranimf amb aquest cicle de càpsules culturals mentre no s’ha pogut tornar a la presència física de públic, un xicotet niu com a llar on aixoplugar manifestacions culturals a través de les xarxes», assenyala Toni Valesa, director de programació d’aquest espai.

Cal destacar que el cicle ha sigut tot un èxit. Les càpsules emeses pel canal de YouTube de la Universitat i el Facebook del Paranimf han estat visualitzades per quasi 25.000 persones, la majoria de l’estat espanyol, però també s’han connectat des dels llocs més diversos del planeta: Canadà, l’Argentina, Sèrbia, Alemanya, Suècia, Holanda, Anglaterra, Mèxic, Portugal, França, la Xina o Tunísia.

La darrera càpsula s’ha estrenat aquest divendres, 10 de juliol, a les 10 hores, i estarà en obert durant la pròxima setmana. En aquesta ocasió està dedicada al circ: es tracta de Grands, una senzilla i tendra proposta de la mà de la companyia Xà! teatre que està interpretada per Alba Blanco i Xavi Castelló. Aquesta peça, apta per a tots els públics, posa la mirada en la gent gran, suggereix la melangia de l’absència, la por a la solitud de qui se sent exclòs, o l’amor als animals de companyia que de vegades són també víctimes abandonades pels qui tenen la seua custòdia i tutela, tot açò contat d’una manera poètica i dolçament afectuosa.

El Paranimf obrirà de nou en setembre amb el començament de curs però l’activitat no s’ha aturat en cap moment perquè, a més de la presència a les xarxes, s’ha treballat per a oferir una tornada millor i més segura. La programació de la tardor ja està endreçada i es durà a terme sempre que la situació ho permeta.