L’UJI difon bones pràctiques en docència en línia com a eina de suport al professorat

15/07/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha incorporat noves experiències i bones pràctiques en docència al nou portal web que recull el catàleg de serveis per a la formació digital docent del professorat, un espai que pretén donar suport a aquest col·lectiu davant la situació de docència en línia per la COVID-19.

El projecte, coordinat pel comissionat de la rectora per a l’Impuls Digital i el Centre d’Educació i Noves Tecnologies (CENT), s’alinea amb el Pla UJI Digital i el seu objectiu és seguir millorant la competència digital del professorat i l’ús efectiu, creatiu i crític de les tecnologies en educació, mitjançant l’intercanvi de bones pràctiques.

Aquesta secció de bones pràctiques s’anirà actualitzant durant els mesos de juliol i setembre amb nous exemples d’experiències de professorat dels diferents àmbits de coneixement que ha utilitzat la tecnologia o ha organitzat la seua docència d’una manera innovadora.

NOVES EXPERIÈNCIES

La professora Estefanía Ruiz, del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia, ha utilitzat els diferents recursos que ofereix l'entorn virtual de l'UJI (Aula Virtual, aplicacions de Google Apps UJI, etc.) en l’assignatura Psicologia Clínica de la Salut del Grau en Psicologia. Segons explica, s’ha optat per respectar els horaris lectius de l’assignatura amb classes síncrones pels avantatges que ofereix per a adquirir les competències actitudinals i procedimentals, però sempre creant materials complets i tutories individualitzades per a aquelles persones que per circumstàncies familiars o personals no poden seguir les classes en directe.

Per la seua part, Vicent Montalt, professor del Departament de Traducció i Comunicació i director del Màster en Traducció Medicosanitària, presenta algunes possibles solucions per a facilitar el treball de l’assignatura de Pràctiques Professionals d’aquest màster. Segons explica, s’han creat grups reduïts, s’ha realitzat un seguiment continu a través dels fòrums per part del professorat i reunions de Meet per a resoldre en directe dubtes més generals, a més de centralitzar tots els materials i recursos en l’Aula Virtual.

En el cas d’Eloísa Nos i Tamer Al Najjar, del Departament de Ciències de la Comunicació, s’explica l’experiència de l’assignatura de Fonaments de Teoria de la Comunicació, del Grau en Comunicació Audiovisual, en la qual el professorat ha optat per crear una comunitat d'aprenentatge dialògica i activa en què l'estudiantat desenvolupa una motivació intrínseca a través de la seua implicació en el procés de treball, amb un sistema d'avaluació híbrid d’activitats d'aprenentatge continu i prova final.

Bones pràctiques i experiències

Catàleg de serveis per a la formació digital docent del PDI