La Universitat Jaume I presenta set nous projectes d'emprenedoria social Les idees promogudes per la comunitat universitària han sigut finalistes de la tercera edició del programa UJI Emprèn OnSocial

08/07/2020 | SCP

La tercera edició d'UJI Emprèn OnSocial, el programa d'emprenedoria social de la Universitat Jaume I de Castelló, ha arribat a la fi amb l'acte de presentació dels projectes finalistes, set iniciatives candidates a convertir-se en empreses d'impacte social que estan liderades i promogudes per la comunitat universitària de Castelló: alumnat, personal docent i investigador, personal d’administració i serveis i antic alumnat AlumniSAUJI.

L'acte ha estat presidit per les entitats organitzadores del programa, la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge i la Fundació General de la Universitat Jaume I, entitat gestora d’Espaitec. També ha comptat amb SECOT Castelló, associació encarregada d'oferir mentoria als projectes durant tot el programa.

Tots han destacat la qualitat dels projectes finalistes en la tercera edició, l'augment d'iniciatives emprenedores generades edició rere edició, l'esforç realitzat per l'organització del programa per a adaptar-lo al format en línia en temps rècord, i el compromís d'alumnat i professorat participant per a seguir endavant malgrat l'estat d'alerta sanitària.

Els set projectes finalistes combinen compromís social, innovació i tecnologia per a oferir solucions aplicades a tota mena de necessitats: des d'iniciatives que ajuden les empreses del sector del plàstic a demostrar i millorar la biodegradabilitat dels seus productes per a crear un món més sostenible, fins a aplicacions per a reduir l'aïllament social en persones adultes amb alguna malaltia mental, passant per equips de control de miopia personalitzats per a reduir aquesta malaltia entre la població més jove.

Tots els projectes finalistes podran optar a dues subvencions de 10.000 euros del Banco Santander, a través de Santander Universidades, les bases de les quals es publicaran a principis del pròxim curs acadèmic, per a continuar desenvolupant el seu projecte empresarial dins d’Espaitec, amb el suport de SECOT Castelló.

Durant l'acte s'ha confirmat que la Universitat Jaume I, a través dels vicerectorats d'Investigació i Transferència i d'Estudiantat i Compromís Social i gràcies al suport de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, ja està treballant en la quarta edició del programa per al curs acadèmic 2020-2021. El termini d'obertura d'inscripcions es realitzarà el pròxim mes de setembre. Tots aquells membres de la comunitat universitària interessats a participar-hi podran consultar pròximament les bases i realitzar la preinscripció a través de http://ujiempren-onsocial.uji.es.

Detall sobre els set projectes finalistes de la tercera edició:

1. CEBIMAT (Centro de Estudios de Biodegradabilidad de MATeriales): laboratori acreditat dedicat a la realització d'assajos fisicoquímics i assessoria tècnica per a ajudar les empreses a demostrar i millorar la biodegradabilitat dels seus productes. Té com a missió afavorir el desenvolupament de nous materials sostenibles que contribuïsquen a mitigar els efectes secundaris de la gestió de residus. Projecte promogut per Patricia Feijoo Domínguez, estudianta de doctorat i PDI del grup PIMA de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE), Luis Cabedo Mas, PDI del grup PIMA, i José Gámez Pérez, PDI del grup PIMA.

2. Compark: plataforma de garatges compartits, en la qual conductors a la recerca d'aparcament poden fer-ho en places que temporalment es troben buides. Projecte promogut per Carles Aragón Sebastiá, graduat en Enginyeria Informàtica per la Universitat Jaume I, i Boris Escandell Lagardera, màster en Llengua Anglesa per al Comerç Internacional (ELIT) per la Universitat Jaume I.

3. Conecta-T: aplicació mòbil destinada a reduir l'aïllament social en persones adultes amb alguna malaltia mental. Eina social exclusiva per a persones amb alguna malaltia mental que afavoreix la interacció social, brinda alternatives d'oci i proposa reptes diaris amb els quals es treballen diverses àrees. Iniciativa desenvolupada per Carla Juan Alfaro, alumna del Grau en Psicologia a la Universitat Jaume I de Castelló.

4. EOVA (Centro especializado en control de miopía): equip de control de miopia personalitzat per a supervisar i reduir l'augment de la miopia en xiquets i adolescents, població on la miopia no para de créixer a causa de l'augment de l'ús de dispositius electrònics, i que contribueix al fet que els joves arriben a l'edat adulta amb una graduació que no siga de risc. Promogut per Juan Camilo Cañas Garzón, del Grau en Finances i Comptabilitat de la Universitat Jaume I, i Estefany Cañas Garzón, òptica-optometrista.

5. Psicosp@ce: espai multidimensional amb eines digitals per a construir el desenvolupament personal i professional a través d'una assistència personalitzada: Coaching & Therapy. A través d'una plataforma en línia, es proporcionaran eines que potencien l'autonomia i el domini personal o de l'entorn. Projecte liderat per Araceli Palma Gómez, estudiant de doctorat en Psicologia i membre del grup d'investigació Laboratori de Psicologia i Tecnologia (Labpsitec).

6. SocioLab: eina virtual d'unificació de dades per a facilitar la presentació de diferents actors a convocatòries socials. Les promotores del projecte són Keilly Yuliana Rodríguez Vaca i Gloria Esperanza Ospina Florez, totes dues alumnes del Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament.

7. Viento a favor: solució tecnològica innovadora per a portar l'autoconsum a regions amb clima poc assolellat i ventós com Europa Central. Està promoguda per Eloy Martín Gascón, enginyer mecànic que cursa el Màster en Enginyeria Industrial a l'UJI.