L’UJI i Banco Santander ofereixen beques salari per a dones que es matriculen en graus científics a la universitat pública de Castelló

29/07/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló i el Banco Santander impulsen per al curs 2020-2021 les beques-salari UJI Excelentia per a dones que hagen finalitzat els seus estudis de batxillerat o formació professional superior i es matriculen en els graus impartits en l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals en els àmbits de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (STEM).

L’ajuda consisteix en una beca salari amb un import mensual de 500 € durant 10 mesos, amb possibilitat de prorrogar-se cada any si es mantenen determinats nivells de renda i rendiment acadèmic. El termini per a sol·licitar-les finalitza el pròxim 7 d’agost de 2020. L’accés i inscripció d’aquestes ajudes es fa a través de la plataforma de beques del Banco Santander: https://www.becas-santander.com/es/program/beca-salari-uji-excelentia-banco-santander-per-al-curs-2020-2021

Aquesta iniciativa forma part del conveni de col·laboració entre la Universitat Jaume I i el Banco Santander, en el qual un dels seus eixos fonamentals és la col·laboració acadèmica institucional a través del programa UJI Talent Banco Santander que promou entre les seues línies d’actuació la dotació de beques salari adreçades a dones que es matriculen en primer curs en els graus vinculats a STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) impartits a l’UJI.

Així mateix, la convocatòria s’alinea amb l’estratègia de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) que fa referència a potenciar les carreres tècniques en àmbits educatius masculinitzats, així com amb el Pla d’Igualtat de la Universitat (2016-2020) amb l’objectiu 5.2. que apunta que cal visibilitzar i reequilibrar la segregació existent en els estudis de grau, postgrau, doctorat i en les eixides professionals, i amb l’acció 63, incentivar estratègies de captació d’estudiantat amb menor representació femenina/masculina.

Més informació: https://www.uji.es/institucional/ajudes-premis/base/beques-corporatives/alumnes/salari/