Banco Santander atorga més d'un centenar de premis i beques a la comunitat universitària de l'UJI L'entitat ha concedit 164 beques i premis al col•lectiu universitari de la Jaume I

19/06/2020 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el director de Convenis i Mecenatge de Santander Universidades, José María García de los Ríos, han presidit la reunió anual de la comissió de seguiment del conveni entre Santander Universidades i la Universitat Jaume I de Castelló. En la reunió han estat presents també el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; el vicerector d'Internacionalització i Cooperació, Joan Antoni Martín; i la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social de l'UJI, Inmaculada Rodríguez.

En la reunió s'ha presentat la memòria d'activitats del curs 2019-2020, en la qual destaca el lliurament de 164 beques i ajudes a diferents programes de l'UJI, a més de les que s'entregaran en les pròximes setmanes perquè existeixen encara convocatòries obertes a causa de la pandèmia de la COVID-19. També s'han abordat en la reunió les accions a realitzar durant el pròxim curs acadèmic.

Així, en el «Programa d'ajudes a la mobilitat internacional» Banco Santander ha concedit un total 117 beques, repartides en 21 ajudes per a estudiantat procedent d'Amèrica Llatina, 14 per a estudiantat de màster i set per a doctorands. S'han entregat 20 ajudes per a estades docents del PDI a Amèrica, Àsia i Oceania; set ajudes per al programa de mobilitat del PAS amb finalitat formativa en aquests continents, i nou beques a estudiantat de l'UJI per a participar en programes de mobilitat a Àsia, Oceania i el Nord d'Àfrica. A més, cal afegir les 14 Beques Iberoamèrica per a estudiantat de grau i les 46 Beques Santander Erasmus. A aquestes ajudes, caldrà afegir les beques de mobilitat que es concediran per a estudiantat de doble titulació internacional, la convocatòria de la qual continua oberta.

En l'àmbit de l'estudiantat i el compromís social, cal destacar la convocatòria de les Beques Santander per a la realització d'estudis de màsters oficials universitaris del curs 2019-2020 que ha rebut 47 sol·licituds i de la qual es beneficiaran en les pròximes setmanes una trentena de becats. Una altra convocatòria, encara oberta, les Beques Santander Progreso, ha rebut 36 sol·licituds i oferirà cinc ajudes a l'estudiantat beneficiari del Ministeri d'Educació i que tinga els millors expedients acadèmics.

En aquest mateix àmbit, aquest curs acadèmic s'han implementat dues noves activitats en el conveni que han sigut, d'una banda, les Beques UJI Excelentia Banco Santander que pretén promoure el talent dels joves i de la qual s'han atorgat quatre ajudes, sobretot en l'àmbit de les titulacions STEM per a promoure també la presència de dones en aquestes carreres tècniques. I, d'altra banda, el Premi Compromís Social UJI-Banco Santander l'objectiu del qual és impulsar i fomentar la investigació i pràctica en qüestions relatives al voluntariat social, que va entregar el mes de febrer sis premis a docents, i estudiantat de màster i doctorat de la Jaume I.

En l'àmbit de l'emprenedoria, cal destacar la segona edició de les Ajudes UJI Emprèn OnSocial amb la finalitat de fomentar la connexió entre l'UJI i el seu entorn socioeconòmic a través de l'impuls d'iniciatives emprenedores desenvolupades per membres de la comunitat universitària de l'UJI, i en la qual s'han premiat dos projectes, «UGO» i «El teler», durant l'actual curs acadèmic.

Cal destacar que, amb motiu de l'emergència sanitària de la COVID-19, Banco Santander i l'UJI van acordar modificar algunes activitats del conveni per a introduir dues noves accions: la realització d'una convocatòria d'ajudes per a reduir la bretxa digital, amb l'objectiu de facilitar l'accés de l'estudiantat a l'adquisició d'equips informàtics o material tecnològic que els permetera seguir la docència en línia i mantindre la igualtat d'oportunitats per a l'accés a l'estudi. I d'altra banda, el llançament d'una convocatòria d'ajudes per a atendre estudiantat en situacions sobrevingudes que han patit les conseqüències d'aquesta pandèmia, per a cobrir les despeses de matrícula, despeses de lloguer i despeses de manutenció. Totes dues convocatòries continuen encara obertes.

En aquest sentit, l'UJI ha participat també en el projecte FONS SUPERA COVID-19 que va llançar Banco Santander juntament amb les universitats espanyoles, a través de la CRUE i el CSIC, dirigit a finançar programes, projectes col·laboratius i mesures de suport a l'àmbit universitari per a minimitzar l'impacte de la crisi provocada pel coronavirus.

Eva Alcón ha agraït a Banco Santander l'estreta col·laboració existent entre Santander Universidades i l'UJI i ha comentat que «hi ha una gran relació de confiança que és un bon exemple de col·laboració publicoprivada i hem de destacar que aquesta relació no s'ha vist afectada per la pandèmia, que únicament ha provocat la reorientació d'alguns programes per a complir els objectius que perseguíem totes dues entitats».

José María García de los Ríos, per part seua, ha agraït també a l'UJI la proximitat i facilitat amb la qual es treballa conjuntament des de fa molts anys i ha destacat «l'agraïment a la Universitat Jaume I, i especialment a la rectora, per la col·laboració en les accions contra la COVID-19 en el marc de la CRUE».

Banco Santander manté un ferm compromís amb el progrés i el creixement inclusiu i sostenible amb una aposta consolidada per l'educació superior que el distingeix de la resta d'entitats financeres del món. Amb més de 1.800 milions d'euros destinats a iniciatives acadèmiques des de 2002 a través de Santander Universidades i més de 430.000 beques i ajudes universitàries concedides des de 2005, va ser reconeguda com l'empresa que més inverteix en educació en el món (Informe Varkey / UNESCO / Fortune 500), amb acords amb 1.000 universitats i institucions de més de 20 països.